ریمپ تخصصی | تقویت موتور|جک S5 | رایان مرکز ریمپ تخصصی ایسیو JAC S5

ریمپ جک S5 در مرکز ریمپ ایسیو رایان تبریز

 

 

جک S5 یک کراس‌اوور سایز متوسط تک دیفرانسیل است که مناسب برای سفرهای آفرودی نیست، اما طراحی ساده و ارتفاع مناسب آن از سطح زمین ابهت و وقار مناسبی به این خودرو داده است. از نظر خصوصیات فنی هم با بهره مندی از یک پیشرانه قدرتمند 2 لیتری مجهز به توربو، شتاب خوبی (بخصوص در نسخه دنده‌ای) به شما ارائه میکند و حتی در سربالایی‌ها و سرعت‌های بالاتر رفتار چالاک و مناسبی از خود نشان میدهد. البته در نمونه اتوماتیک شتاب مقداری افت کرده اما حتی در آن مدل هم میتوانیم به نسبت قیمت و رقبا از توانایی‌های حرکتی ماشین ابراز رضایت کنیم. تنها مشکل این است که در هنگام داغ شدن گیربکس اتوماتیک، دنده‌ها اندکی زودتر از زمان مورد انتظار سبک میشوند و این قضیه در سربالایی‌های جاده‌ای تا حدودی لذت رانندگی را خدشه‌دار می‌نماید؛ هرچند با این حال گشتاور بسیار خوب موتور تا حدودی این نقطه ضعف را جبران نموده است. از نظر پایداری و فرمان پذیری هم باید گفت جک S5 در قیاس با رقبای خودش عملکرد مطلوبی از خود نشان میدهد و به این سادگی‌ها اسیر حرکات الاکلنگی یا کم‌فرمانی نمیشود، هرچند نمیتوانیم از یه کراس‌اوور دیفرانسیل جلو آن هم در رنج قیمتی، انتظار معجزه داشته باشیم و باید سطح توقع خود را با سگمنت و قیمت محصول هماهنگ نماییم. ترمزهای ماشین هم رفتار معقول و منطقی دارند و از پس جمع و جور کردن اتومبیل برمی‌آیند. از سایر نکات مثبت ماشین میتوان به مواردی نظیر دید به اطراف مناسب، فضای خوب کابین و آپشن‌های قابل قبول (در نسخه اتومات) اشاره نمود. 

جک اس 5 (jac s5  ) یک کراس اوور جمع و جور شهری چینی است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی کانسپت به نمایش درآمد و از اواخر سال ۱۳۹۳ به صورت مونتاژ داخل راهی بازار کشورمان شد که استقبال نسبتا گسترده مشتریان کرمان موتور در پی داشت. در سال ۱۳۹۵ نیز نسخه اتوماتیک جک s5 به مشتریان تحویل داده شد.

البته در این بین نکات منفی از قبیل: مصرف سوخت بالا بخصوص در شهر، دردسرهای نگهداری از پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دوکلاچه و محدودیت آپشن در نسخه دنده‌ای ممکن است شما را تا حدی ناامید کنند. بخصوص که حتی مدل اتوماتیک هم از گزینه کروزکنترل بهره‌ای نبرده است.
البته همان‌طور که اشاره شد، جدیداً کرمان موتور نسخه فیس‌لیفت این محصول را جایگزین مدل قبلی کرده که هرچند از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه اولیه ندارد اما از لحاظ مصرف سوخت و چند آپشن تکمیلی (از جمله همین کروز کنترل) پیشرفت داشته است.

چینی‌ها قصد دارند تا دستی به سر و روی جک S5 بکشند و این شاسی بلند پرطرفدار را با چهره‌ای جدید به بازار خودرو برگردانند. تصاویر منتشر شده از فیس لیفت جک S5، خودرویی را نشان می‌دهد که تغییرات زیادی پیدا کرده است.

طراحی سپر، جلوپنجره، چراغ‌های جلو، گلگیر و کاپوت این خودرو که در چین با نام سی هائو یا سیهول X5 شناخته می‌شود، از نو طراحی شده است. یک جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های چند تکه از المان‌های جدید فیس لیف جک S5 است.

نمای جانبی تقریبا دست‌نخورده باقی مانده و فقط آینه بغل و رینگ‌های جدید اضافه شده‌اند. با این وجود، طراحی جدید جلو چندان سنخیتی با طراحی ثابت جانبی ندارد.

عقب سی هائو X5 هم مثل بخش جلو، کاملا عوض شده و شاهد در، سپر و چراغ‌های جدید هستیم. چراغ‌های عقب به وسیله یک نوار نوری به یکدیگر متصل شده‌اند و در پایین آن نام SEHOL دیده می‌شود.

فیس لیفت جدید از نظر ابعاد و اندازه چندان تفاوتی با مدل فعلی جک S5 ندارد و برابر است با ۴۵۰۵ میلیمتر طول، ۱۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱۶۹۸ میلیمتر ارتفاع. فقط ۳ میلیمتر به طول خودرو جدید اضافه شده است.

یک نمایشگر بزرگ لمسی، پانوراما، سانروف، چراغ‌های LED و دوربین ۳۶۰ درجه از آپشن‌ها و امکانات سی هائو X5 است و احتمالا با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار به بازار می‌آید.

داخل کابین 

داخل کابین جک S5

 

 

 در داخل کابین S5 با فضایی جادار و زیبا روبرو هستیم که بواسطه طراحی خلاقانه دریچه‌های تهویه، نشانگرهای اسپرت پشت‌آمپر و ارگونومی مطلوب ادوات، حس خوبی به سرنشینان منتقل میکند. جای پا و سر هم برای تمامی سرنشینان مناسب در نظر گرفته شده و با توجه به محفظه صندوق نسبتاً جادار S5 میتوانیم از این ماشین به عنوان خودرویی مناسب برای خانواده یاد کنیم. تنها مشکل در همان بحث همیشگی و تکراری کیفیت نه چندان عالی متریال مورد استفاده خلاصه میشود که البته با در نظر گرفتن رقبای قیمتی در این مورد هم نمیشود خیلی به S5 خرده گرفت.

کابین نسخه اتوماتیک نیز از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل دنده‌ای ندارد و تنها در موارد جزئی نظیر نورپردازی متفاوت پشت آمپر، نمایشگر بزرگ‌تر و آپشن‌های اضافه مثل ترمز پارک برقی، از نمونه دنده‌ای تمیز داده میشود.
البته در نسخه فیس لیفت شاهد رنگ‌بندی متفاوت تریم داخلی و اضافه شدن کلیدهای کروزکنترل هم هستیم.

طراحی و نمای خارجی جکS5

نمای خارجی جک S5

 

 

جک S5 در ابتدای حضور در بازار کشورمان جز کراس‌اوورهای خوش قیافه و با پرستیژ رده قیمتی خودش محسوب میشد و با توجه به طراحی شیک و صدالبته نبود رقبای قدر، موفق شده بود نظرات بسیاری را به خود جلب نمیاد. از ویژگی‌های مثبت ظاهر S5 میتوان به نکاتی مثل تناسب اندام و هماهنگی میان خطوط طراحی اشاره کرد. در واقع برای ساخت این محصول از یک فرم ساده و شیک استفاده شده که شاید شما را شگفت زده نکند اما به سختی میتوانید از آن ایرادی بگیرید. همچنین بدلیل ارتفاع مناسب از سطح زمین، ظاهر ماشین به کراس‌اوورهای واقعی دو دیفرانسیل نزدیک شده و ابهتی مشابه آنها را به بیننده القا میکند.

البته حضور طولانی مدت در بازار و تیراژ نسبتاً بالای تولید در کنار ظهور خودروهای تازه وارد چینی باعث شده که ظاهر S5 دیگر آن جلوه روزهای نخستین را نداشته باشد و مقداری تکراری به چشم آید؛ نسخه اتوماتیک این محصول هم که در سال 1395 به بازار عرضه شد تفاوت چندانی با نمونه منوال ندارد و فقط در طراحی جدید و سایز بزرگ‌تر رینگ‌ها (ارتقاء از 17 به 18 اینچ) از برادرش تشخیص داده میشود. حتی نسخه فیس‌لیفت هم ظاهر چندان متفاوتی ندارد و علیرغم به‌روزرسانی سپر، جلوپنجره و مه‌شکن‌ها، حس تفاوت و تازگی چندانی به بیننده منتقل نمی‌کند.

مشخصات فنی جک S5

موتور جک S5

 

برگ برنده اصلی S5 که آن را در میان ماشین‌های هم دوره و هم قیمت خودش مطرح نمود در همین قسمت قرار دارد. یعنی جایی که یک پیشرانه 2 لیتری آن هم با پرخوران توربو وظیفه تامین قدرت ماشین را به دوش میکشد. این پیشرانه قادر است در بهترین حالت 174 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید که ترکیبش با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به شتاب بسیار خوبی ختم شده است. اما همانطور که میدانید ساخت یک جعبه‌دنده اتوماتیک که بتواند رفتار مدل دنده‌ای را شبیه‌سازی کند، حداقل برای این رده قیمتی آسان نیست و S5 هم در نسخه اتوماتیک، علیرغم بهبود گشتاور (به 265 نیوتن‌متر) و استفاده از گیربکس نسبتاً پیشرفته 6 سرعته دوکلاچه، نتوانسته شتاب مدل منوال را تکرار نماید و با افت اندکی مواجه شده است. بخشی از این افت به وزن سنگین‌تر این مدل و بخش دیگر به پرت انرژی بیشتر در گیربکس اتوماتیک مربوط میشود، هرچند در سرعت‌های بالاتر تفاوت با نسخه دنده‌ای آنقدرها محسوس نیست.

اما مدل فیس‌لیفت با پیشرانه کاملاً متفاوت 1.5 لیتری روانه بازار شده که هرچند حجم کمتری دارد اما با توجه فن‌آوری بالاتر و استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت، موفق شده قدرت و گشتاور خوبی را در بازه بزرگ‌تری از دور موتور ارائه نماید.

ایسیو جک S5

ایسیو جک S5 دلفی MT80 و بوش ME7 که هر دو نوع ایسیو از قابلیتهای مناسبی برای ریمپ برخوردار می باشند.

ایراد مهم جک S5

یکی از ایرادات مهم این خودرو عیب یابی سخت سیستم به واسطه عدم دقت در نگاشتن کدهای خطا در ایسیو می باشد.بطور مثال یکی از ایرادات شایع این خودرو خرابی رله فن دور آرام می باشد،که در صورت خرابی آن فن دور کند عمل نمیکند،وقتی با دیاگ خطاهای ثبت در ایسیو را بررسی میکنیم هیچ کد خطایی ثبت نشده و به ندرت خود راننده متوجه کار نکردن دور کند می شود و این مساله باعث میشود فن در 102 درجه سانتیگراد شروع به کار نماید و به دلیل بهره مندی از توربو حرارت بشدت داخل پیشرانه بالا میرود.

یا در صورت تایم نبودن تسمه تایم در اکثر خودروها خطای عدم هماهنگی بین سنسور میل سوپاپ و میل لنگ ثبت شده و چراغ چک روشن می گردد. اما در خودرو جک S5 این مساله صدق نمیکند.

همین باعث می گردد که عیب یابی این خودرو امری زمان بر باشد.

مصرف بالای بنزین نیز یکی از مشکلات این خودرو می باشد.

 

ریمپ جک S5 شامل موارد ارتقا زیر می باشد:

افزایش محسوس شتاب با تجزیه و تحلیل و فاکتور دهی مناسب و استاندارد بر روی جداول جرقه ، گشتاور ، پاشش سوخت ، بوست توربو

افزایش محسوس توان خودرو 

کاهش تاخیر و رفع کامل کپ دریچه گاز (تا زمانی که توربو وارد چرخه کاری موتور نشده این کپ کاملا محسوس بوده و با ریمپ اصولی بر طرف می گردد)که باعث لذت سواری در دورهای پایین همانند دورهای بالا می گردد  و به همین خاطر مصرف سوخت نیز کاهش می یابد.

کاهش دمای پیشرانه در ایسیوهای ME7 

کاهش تاثیر کولر گیری بر توان تولیدی پیشرانه

سازگاری خودرو با بنزین مورد استفاده در ایران و تطابق دادن کامل خودرو با سوخت مصرفی در ایران

رفع کامل ناک و احتراق ناقص

کالیبره کردن کامل سنسور اکسیژن 

رفع خطای ایراد کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم و خارج کردن آن از سیستم کاری خودرو

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید