ریمپ تیگو 5

ریمپ تیگو 5 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
افزایش قدرت و گشتاور با ریمپ تیگو 5
کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی  در دورهای پایین و میانی
کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 
افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)
افزودن آپشن لانچ کنترل به صورت نرم افزاری با ریمپ تیگو 5
حذف محدودیت سرعت (ماکزیمم سرعت تیگو 5 صد و هفتاد کیلو متر می باشد )
بهینه کردن عملکرد گیربکس​​​​​​​

​​​​​​​تمامی مدل‌ها و تیپ‌های چری تیگو ۵ از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی بهره می‌برند که به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT مجهز شده‌اند. طبق ادعای شرکت چری تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. پیشرانه تیگو ۵ که کد SQR484F به آن اختصاص داده‌شده توان تولید ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به‌طور رسمی می‌تواند این خودرو را در عرض ۱۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو ۵ به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۷ سرعته CVT استفاده‌شده است که ظاهرا تسمه انتقال قدرت موجود در محورهای مخروطی شکل آن کیفیت بالایی داشته و توسط شرکت بوش (BOSCH) آلمان ساخته‌شده است.
طبق ادعای شرکت چری، تغییرات اعمال‌شده در برنامه ECU تیگو ۵ نیوفیس، باعث شده پیشرانه و گیربکس این خودرو از عملکرد دقیق‌تر و سریع‌تری نسبت به گذشته برخوردار باشند؛ متأسفانه برخلاف آنچه انتظار می‌رود، چالاکی نمونه‌های نیوفیس تیگو ۵، نسبت به گذشته تغییر چشمگیری نداشته و به جرات می‌توان گفت پیشرانه این خودرو همچنان از بازدهی بسیار کمی برخوردار است و به‌هیچ‌وجه شتاب رضایت بخشی ندارد! در طول مدت رانندگی با تیگو ۵، بارها شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را اندازه‌گیری کردیم اما ۱۴.۵ ثانیه بهترین عددی بود که موفق به ثبت آن شدیم. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در واقعیت ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با مصرف ترکیبی رقبایی نظیر جک S5 و هایما S5 (در حدود ۸ لیتر) کمی زیاد به نظر می‌رسد.