ایموبلایزر چیست؟ | چگونه در خودرو عمل میکند؟ |

سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت

 

ایموبلایزر و سیستم ضد سرقت چیست؟

 

هدف از طراحی این سیستم جلوگیری از سرقت خودرو بوده است که با پیشرفت تکنولوژی شاهد این سیستم بوده ایم.

در اوایل سال 1993 میلادی سرقت اتومبیل رو به فزونی گذاشته بود . در آلمان شرکت های بیمه به فکر راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل افتادند و در سایر کشورها هم موسسات و سازمان های دولتی نیز دست به کار شده و تمرکز خود را بر روی خودروها گذاشتند.

راه حل های مختلفی برای جلوگیری از سرقت خودروها با توجه به شرایط هر کشور و نیازهای مشتری اتخاذ شد. در آمریکا ورود بدون کلید و در فرانسه نیز سیستم های امنیتی مخفی و دور از دید افراد مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفت و نهایتا در آلمان فرکانس رادیویی استفاده شد که در نهایت پس از آزمایش های مختلف سیستم آخر به عنوان راه اصلی انتخاب شده و در صدد توسعه قابلیت های آن برآمدند که در اینجا به بررسی این سیستم می پردازیم.

این نوع از سیستم ضد سرقت عموما از اجزا مشابهی تشکیل شده است که به ترتیب ذیل می باشند :

1. میکرو چیپ حافظه یا تگ سوییچ

تگ سوویچ
تگ سوئیچ

 

 

 

 

 

 

 

2. آنتن ترانسپوندر

آنتن یا ترانسپورتر ایموبلایزر
ترانسپورتر یا آنتن ایموبلایزر

 

 

 

 

 

 

 

3. ICU

icu ایموبلایزر
ICU

 

 

 

 

 

4. ECU

ECU
ایسیو

 

 


 

 

میکروچیپ حافظه به عنوان یک فرستنده در داخل کلید قرار داده شده است و با قرار گرفتن در حوزه میدان مغناطیس آنتن ترانسپوندر که حول مغزی سوییچ قرار دارد اطلاعات از میکروچیپ به آنتن انتقال پیدا می کند این ارتباط از طریق جریان القایی است و بدین صورت می باشد که ترانسپوندر از یک سیم پیچ و یک واحد الکترونیکی تشکیل شده و قسمت الکترونیکی جریان متناوبی را با فرکانس بالا به سیم پیچ ارسال می کند که باعث میشود در آن میدان مغناطیسی ایجاد شود و درون چیپ حافظه قطعه ای حساس به میدان مغناطیسی تعبیه شده است که دراثر جریان القا شدهتوسط ترانسپوندر واکنش نشان دادهو با عوض کردن جریان در ترانسپوندر باعث می شود که حلقه داخلی به (ICU) جواب داده و کد خوانده شود و ترانسپوندر در واقع پلی میان چیپ درون کلید خودرو و (ICU) می باشند و با تعویض آن مشکلی در عملکرد سیستم ایموبلایزر به وجود نخواهد آمد.

حال اگر کد چیپ با کد (ICU) یکی باشد یک کد جدید ساخته شده و به (ECU) موتور فرستاده می شود و قفل نرم افزاری آن باز می شود و همچنین این کد به چیپ حافظه نیز ارسال می شود و جایگزین کد قبلی می گردد و برای دفعه بعد از این کد استفاده می شود.

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید