​​ریمپ اچ سی کراس

دانگ‌فنگ موتور یکی از شرکت­‌های قدرتمند کشور چین محسوب می­‌شود که فعالیت­‌های خود را از سال ۱۹۶۸ درزمینه تولید انواع وسایل نقلیه ازجمله اتوبوس و کامیون آغاز نموده است. در سال ۱۳۹۴ شرکت ایران­‌خودرو اقدام به معرفی H30 کراس کرده و موفق شد به کمک تبلیغات فراوان، پیش‌فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
متأسفانه در این میان اغلب خریداران تصور می‌کردند که موفق به پیش‌خرید یک خودرو شاسی­‌ بلند مدرن شده‌اند اما پس از فرارسیدن موعد تحویل، به توانایی بالای واحد بازرگانی ایران‌خودرو و همچنین معنی واقعی کلمه «کراس» پی بردند، زیرا با خودرویی مواجه شدند که هیچ شباهتی به یک شاسی‌بلند نداشته و بیشتر شبیه به یک استیشن واگن و یا یک هاچبک بلندقد بوده است. در ادامه تیم بررسی  قصد دارد به بررسی کامل اچ سی کراس پرداخته و تجربیاتش را در اختیار شما عزیزان قرار دهد، با ما همراه باشید.​​​​​​​

.

قبل از هر چیزی باید بدانید که شرکت دانگ‌فنگ شریک تجاری کمپانی پژو- سیتروئن (PSA) بوده و به همین دلیل این خودرو محصول ترکیبی این سه خودروساز محسوب می‌شود. پس از انجام توافقات اولیه، این شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا با وسایلی که چندان برایشان اهمیت ندارد یک خودرو بسازند؛ در همین راستا کمپانی پژو تصمیم گرفت تا پلتفرم پژو ۳۰۸ را که مدت‌ها در گوشه‌ای رهاشده بود، با پیشرانه از دور خارج‌شده پژو 206(TU5) ترکیب کند و از این طریق بخش فنی کار تمام‌شده به‌حساب می‌آمد؛ در مقابل دانگ­ فنگ هم تصمیم گرفت با ساخت بدنه‌­ای شبیه یک نیم‌دایره بزرگ چرخ‌دار، از زحمات پژو سپاس گذاری کند. بله این‌گونه بود که H30 کراس شکل گرفت!​​​​​​​