چند سالی است که بحث ریمپ در ایران داغ شده و اینکه در کجا و چه کسی باید ریمپ انجام دهد , تا بهترین نتیجه و راندمان بدون آسیب به خودرو حاصل گردد.
در کشور عزیز ما به دلیل قیمت بالای خودرو , دیگر به آن فقط به چشم یک وسیله نقلیه نگاه نمی شود . بلکه سرمایه نیز محسوب می گردد.
تمام عاشقان و دوستداران خودرو دوست دارند در ازای مبلغی که برای خرید خودرو پرداخت می کنند.از سواری نرم و قابل قبولی بهرمند گردند و
با صرف هزینه ای معقول از حداکثر کارایی خودرو بهره ببرند. در ادامه به ذکر چند دلیل موجه برای ریمپ کردن می پردازیم
تصور کنید مالک یک خودرو هستید . که تمایل دارید که وسیله نقلیه شما به لحاظ شتاب و توان بهتر عمل کرده و نصب به خودروهای مشابه یک سر و گردن از لحاظ عملکرد بالا تر باشد . در دنیای تیونینگ برای این کار از لوازم افتر مارکت استاندارد ان خودرو استفاده می کنند .این کار محسنات و معایبی دارد .
اولین ایراد خارج شدن خودرو از حالت استاندارد تولید شده توسط خودرو ساز است و چون همانگونه که قبلا اشاره شد خودرو در ایران سرمایه محسوب می گردد,این عمل در خرید و فروش خودرو اثر منفی می گذارد.
دومین مساله قیمت بالای این لوازم می باشد . که به علت بالا بودن قیمت لوازم اورجینال وارد کننده کالا به جهت قدرت خرید مصرف کننده به کلاهای بی کیفیت و تقلبی روی می آورد .متاسفانه در ایران با نصب قطعات تقلبی مانند کیت مکش یا هدرز به جای بالا بردن راندمان پس از مدتی استفاده صاحب خودرو نتیجه ای کاملا منفی دریافت خواهد نمود . مثلا در 206 بدلیل استفاده همکاران از هدرز غیر استاندارد و نزدیکی آن به فیلتر روغن بارها شاهد ذوب شدن فیلتر روغن و صدمات جدی و هزینه تعمییرات بالا بوده ام . یا با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که یک کیت مکش هوای شناخته شده و استاندارد در ایران بالای 8 میلیون باید قیمت داشته باشد .
در بحث استفاده از لوازم افتر مارکت برای تیونینگ بایستی تمام قطعات مکانیکی و سیستم انژکتوری به نصب قدرتی که می خواهیم دریافت کنیم , تعویض و بهینه گردند. پیستون , رینگ موتور , میل لنگ , میل سوپاپ و .... که هزینه ای نجومی دارد.
پس بهترین روش ریمپ ایسیو می باشد
در ریمپ ایسیو خودرو از حالت استاندارد خارج نمی گردد
هزینه بالایی نداشته و اگر به هر دلیلی بخواهید به سادگی می توانید خودرو را به حالت کارخانه باز گردانید
خودرو از حالت استفاده شهری و روزمره خارج نشده و شما در عین برخورداری از شتاب و توان بیشتر به راحتی می توانید برای مصارف درون شهری از وسیله نقلیه خود استفاده کنید.
پس ریمپ ایسیو ساده ترین کم هزینه ترین و توجیه پذیر ترین روش برای لذت بخش کردن سواری خودرو می باشد.
برای ریمپ ایسو چقدر هزینه لازم است؟
شما برای ریمپ کردن خودروتان به چند مولفه باید دقت کنید . چون کاملا در هزینه ای که پرداخت می کنید ثاثیر دارد .
تجربه: صرف داشتن سخت افزار و نرم افزار ریمپ کسی نمی تواند ادعای اینکه یک ریمپ کار حرفه ای است را بکند . مانند این است که شما خودرو داشته باشید , اما رانندگی بلد نباشید . یک ریمپ کار حرفه ای بایستی کاملا به کار کرد پیشرانه و عیب یابی آن آشنا باشد و با عملکرد تک تک قطعات مکانیکی و برقی خودرو آشنا باشد , به صرف برنامه نویس بودن نمی شود نرم افزار ایسیو را بهینه نمود . بدون اینکه بدانید تغییرات اعمالی باعث چه تاثیراتی بر عملکرد خودرو خواهد گشت . سالها زمان لازم است که با گوش کردن به صدای پیشرانه تا حدی از سلامت کارکرد موتور مطمئن شد.
آموزش: برای دویدن اول لازم است راه رفتن را آموخت . اینکه الفبای این کار را کجا آموخته ایم , بسیار مهم می باشد .و بایستی برای آموختن علم و دانش این کار هزینه بالایی پرداخت نمود . تا بهترین کیفیت در بهینه سازی نرم افزار ایسیو حاصل گردد
فایل آماده ریمپ یا برنامه نویسی اختصاصی : اکثر کسانی که برای ریمپ مراجعه می کنند . بدلیل نداشتن درک صحیح این احساس را دارند ,که با یک کلیک فایل ریمپ بر روی ایسیو ریخته شده و کار پایان می گیرد.متاسفانه در سالهای اخیر سازندگان دیاگ و عیب یاب خودرو اقدام به اضافه نمودن آپشنی برای دستگاه های خود نموده اند , که حتی کسی علم و دانش این کار را نداشته باشد, با استفاده از فایل اماده که در دیاگ موجود است اقدام به ریمپ ایسیو می نماید. پر واضح است که پس از دانلود فایل آماده اگر مثلا در دور های بالا خودرو ناک داشته باشد یا خودرو دچار کپ شود,عملا کسی که خودروی شما را به این صورت ریمپ کرده هیچ کاری از دستش بر نمی آید . بارها همکارانی که به واسطه تبلیغ شرکتهای تولید کننده دیاگ اقدام به دانلود ایسیو نموده اند . با روشن نشدن خودرو و به اصطلاح پریدن چراغ چک مواجه گشته اند . که در بعضی مواقع ایسیو دیگر قابل بازگشت نیست و هزینه بالایی را جهت جبران خسارت بایستی متقبل گردند. پس هیچ ارزانی بی دلیل نیست.
استفاده از نرم افزار و سخت افزار اورجینال:برای گرفتن بهترین نتیجه بایستی از نرم افزار و سخت افزارهای اورجینال بهره برد . که بعد از گرانی ارز تهیه نمودن انها مستلزم صرف هزینه بالایی است .
هزینه ریمپ در مرکز ریمپ رایان
محصولات ایران خودرو بیت 300 تا 450 هزار تومان
سایپا 280 تا 400 هزار تومان
خودروهای چینی 450 تا 800 هزار تومان
خودروهای وارداتی با توجه به نوع خودرو قیمت تعیین می گردد.