ریمپ ایسیو با داینو/ dynoroad چیست؟آیا ریمپ ایسیو برای خودرو ضرر دارد؟

Dyno Road Dyno

در کشور ما ایران چند مدتی است بحث ریمپ بسیار داغ شده و هر کسی بسته به دانش فنی و تجربه ای که دارد ادعای بهترین خدمات در زمینه بازنویسی نرم افزار ایسیو را دارد.

چه نوع ریمپی امکان آسیب رساندن به خودروی شما را دارد؟

خوشبختانه یا بدبختانه ساخت پروگرامرهای خودرویی در ایران پیشرفت بسیار محسوسی کرده که به راحتی می توان به نرم افزار یونیت موتور دسترسی پیدا کرد. 

همین امر باعث شده اکثر تعمیرکاران باطریسازان و حتی در مواردی اگزوز سازان عزیز بدون هیچ آموزشی و داشتن علم اعمال تغییرات و فقط با خرید دیاگ که دارای فایلهای آماده می باشد مبادرت به این کار نمایند. 

و یا بدون ابزار اندازه گیری ترکیب سوخت و هوا و اندازه گیری قدرت و گشتاور مبادرت به این کار نموده که احتمال آسیب به خودرو وجود دارد.

چگونه می توان پی برد ریمپ انجام گرفته بر روی یونیت موتور اصولی است یا نه؟

همانطور که برای عیب یابی خودرو نیاز به عیب یاب یا دیاگ دارید تا در کمترین زمان و بالاترین دقت پی به ایراد خودرو ببرید ، برای ریمپ ایسیو نیز نیاز به ادوات و دستگاه هایی هست تا از صحت اعمال تغییرات مطمءن شوید.

اما به دلیل هزینه بالای لوازم و نداشتن تخصص در استفاده از این ابزارها اکثر ریمپ کاران به ریمپ کردن غیر اصولی مبادرت می کنند که احتمال آسیب رساندن به خودرو وجود دارد.

به همین دلیل هیچ ارزانی بی دلیل نیست. قطعا کسانی که دنبال بالاترین کیفیت خدمات در این زمینه هستند هزینه بیشتری باید صرف کنند.تا تیونر یا ریمپ کار با محاسبات دقیق و اندازه گیری صحیح پارامتر ها به واسطه استفاده از لوازم این کار که شامل داینو و واید بند می باشد بهترین نتجه را برای خودرو به ارمغان بیاورند.

اولین قدم در یک ریمپ اصولی چیست؟

 

ریمپ با داینو در تبریز

 

خودروی شما قبل از هرگونه تغییرات نرم افزاری بایستی از لحاظ توان و گشتاور مورد اندازه گیری دقیق قرار گیرد.

برای اندازه گیری این پارامترها نیاز به داینو متر می باشد. تا نقاط ضعف یا دورهایی که خودرو دچار افت شده و یا دچار ناک می گردد مشخص گردد.

دومین گام در ریمپ ایسیو

ریمپ ایسیو با داینو و واید بند در تبریز

دومین گام و مهمترین کار ترکیب صحیح سوخت و هواست با تنظیم درست 50 درصد یک ریمپ انجام گرفته است.

سومین گام در ریمپ ایسیو 

بعد رسیدن به ترکیب سوخت ایدال نوبت به جداول جرقه و پدال و دریچه گاز و دیگر جداول برای رسیدن به بهترین نتیجه است. 

کام چهارم در ریمپ ایسیو

 

dyno Road /// Race Engineering

 

بعد از اعمال تغییرات نوبت به اندازه گیری توان و گشتاور رسیده تا از صحت تغییرات اطمینان حاصل کنیم.

در این مرحله با مقایسه گرافی که در حالت استاندارد داریم با گراف بعد از ریمپ در دورهایی که نیاز به باز نگری است اصلاحات را انجام می دهیم.

نکته بهترین ریمپ به حداکثر رساندن در دور انتهایی نیست بلکه اصلاح گراف ها در دورهایی که خودرو دچار افت می گردد بهترین و کار آمد ترین ریمپ می باشد.

 

داینو dynoroad چیست؟

 

DynoRoad

 

آخرین نسل داینو dynoroad می باشد.این داینو بر خلاف داینوهای غلتکی در محیط کاملا واقعی یعنی در حالت حرکت خودرو مقادیر رااندازه گیری و محاسبه می کند.

بطور ساده تر اصطکاک بین خودرو و زمین ، فشار هوا ، آیرودنامیک خودرو در این روش کاملا واقعی و شبیه سازی شده نیستنذ چون خودرو واقعا در حال حرکت بوده و مقادیر به واقعیت نزدیک تر است.

مهمترین تفاوت داینوی مورد استفاده ما کالیبره شدن دستگاه در هر تست می باشد.به همین دلیل دقت دستگاه در هر بار استفاده توسط خود نرم افزار چک می گردد تا ما با خیالی اسوده از مقادیر اندازه گیری شده اقدام به ریمپ خودروی شما بکنیم.

قابلیت دیگر dynoroad اندازه گیری شتاب صفر تا 100 به صورت کاملا دقیق می باشد.

داینوهای غلتکی موجود در ایران اکثرا وارداتی بوده و به همین دلیل در بیشتر مواقع بعد از مدتی استفاده از کالیبره خارج و دقت خود را از دست می دهند.

همانطور که مشاهده می کنید برای یک ریمپ دقیق و اصولی علاوه بر زمان بر بودن و داشتن تخصص نیاز به تجهیزات نیز دارد که ما در اتوتیونینگ رایان برای حاصل شدن بهترین نتیجه تمام این امکانات را گرد آورده ایم.

 

 

 

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید