ریمپ پژوپارس هر آنچه درباره ریمپ پژوپارس باید بدانید

ریمپ پژو پارس

پژوپارس را نمونه موفق فیس لیفت درایران می دانند. فیس لیفت حساب شده پژو405 که توسط ایران خودرو  عرضه شد. طراحی پارس که ابتدا با نام پژو سفیر و بعد پژو پرشیا و در نهایت پژو پارس معرفی شد، از پژو 406 الهام گرفته شده است. در این مطلب از اینجاست نگاهی به طراحی، تاریخچه، مدل ها و مشخصات فنی پژو پارس خواهیم داشت.

پرشیا همان 405 است که فیس لیفت شده. این نکته که در ابتدا واقعیتی تلخ به نظر می رسد، با وجود طراحی هماهنگ و پویای پژو پارس کمی شیرین می شود. طراحی، امکانات و توانایی های فنی این خودرو باعث شده تا از محبوب ترین ماشین های ایرانی باشد و تا به الان درباره خروج آن از خط تولید صحبت نشده است.

 

تاریخچه اولین پرشیا هایی که در ایران به صورت گسترده تولید شدند به سال 1379 بر می گردد. اکنون هم می توان پارس های دست دوم اوایل دهه هشتاد را برای خرید پیدا کرد.

پرشیا در سال های اول عرضه خود به واسطه امکانتش به عنوان خودرویی به اصطلاح لوکس مطرح شد و البته قیمت آن نیز به طور کلی مناسب بود.

پژو پارس در واقع همان پژو 405 است. باید گفت طراحی این خودرو به خصوص در نمای جلو به 406 شباهت هایی دارد، اما در نمای کناری آن همان 405 را می توان دید.

 

اتفاقی که با پژو پارس افتاد یعنی تغییرات در 405 و معرفی آن به عنوان خودرویی جدید، در مورد پژو 207 هم رخ داده. پژو 207 نیز در واقع پژو 206 پلاس است که در ایران با نامی متفاوت عرضه می شود.

نسخه های پژو پارس لیموزین و تشریفاتی که شش درب دارند به تعداد محدود تولید شده اند. اکثر آن ها تولید سال های 1378 تا 1381 هستند.

صادرات پژو پارس به بعضی کشور های دیگر نیز صورت گرفته، برای مثال این خودرو در عراق حضور دارد. در این کشور مدل های قدیمی تر آن را با نام های “بیجو بارس” و مدل های جدیدتر را با نام “بیجو بابل” می شناسند. بیشتر کاربرد پژو پارس در عراق به صورت تاکسی است.

پژو پارس سال

ریمپ پژو پارس سال

پارس سال نسخه پایه پژو پارس است که از پیشرانه XU7JP/L3 بهره می برد. موتور این خودرو مشابه 405 معمولی بوده و 8 سوپاپ است. این موتور 100 اسب بخار توان دارد.

پژو پارس سال امکانات بیشتری نسبت به 405 دارد، از جمله: دکمه های روی فرمان، تهویه اتوماتیک، چراغ مه شكن جلو و عقب، آینه های جانبی راهنما دار، شیشه بالابر برقی در های عقب، تريم دورنگ، اتو فلاشر و اتو لاک.

پارس سال اکنون در رنگ های مشکی، سفید، خاکستری و نقره ای متالیک قابل سفارش است.

پژو پارسLX

ریمپ پژو پارس با موتور TU5

پارس در مدل LX، از موتور معروف TU5 بهره می برد. این موتور در خودرو هایی مثل پژو 206، 207، 206 صندوقدار، 405 SLX و دانگ فنگ اچ سی کراس نیز حضور دارد و توان آن بین 105 تا 108 اسب بخار است.

پژو پارس LX نسبت به پارس سال تفاوت هایی از نظر امکانات و همچنین توانایی های فنی دارد. ترمز عقب در پژو پارس سال کاسه ای است در حالیکه مدل LX از ترمز دیسکی بهره می برد. غریبلک فرمان در این مدل چرمی است.

 

در پارس معمولی از یک رینگ فولادی 14 اینچ استفاده شده اما در پارس LX از رینگ آلومینیومی 15 اینچی استفاده شده است. در مدل LX امکان تنظيم برقی پشتی صندلی جلو نیز وجود دارد. پارس ال ایکس در برخی نسخه ها دارای سیستم مالتی پلکس است.

پژو پارس ال ایکس در مقایسه با 206 صندوقدار شتاب کم تری دارد و مصرف سوخت آن بیشتر است. شتاب کم تر پرشیا ال ایکس در برابر 206 SD به دلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک پایین تر آن است. با این حال این خودرو از مزیت هایی مانند طراحی بیرونی اصولی تر و جادارتر بودن بهره می برد.

پژو پارسELX

موتور پژو پارس ELX

پژو پارسELX قدیمی دارای موتور XU7J4P/L4 است. این موتور 110 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد آن تنها 9 ثانیه است. موتور این خودرو بر خلاف مدل سال، 16 سوپاپ است. ELX های دارای این موتور، به پارس موتور زانتیایی معروفند.

نسخه های جدیدتر ELX دارای موتور 1.9  لیتری XUM هستند. این موتور که 105 اسب بخار توان دارد، شتاب صفر تا صد معادل 11 ثانیه دارد و از ELX موتور زانتیایی بنزین بیشتری مصرف می کند.

ELX های دارای پیشرانه سیتروئن زانتیا امکانات رفاهی کم تری نسبت به پژو پارس ELX های XUM دارند اما توانایی های فنی آن ها به طرز قابل توجهی بیشتر است.

پژو پارس دوگانه سوز

ریمپ ایسیو پژو پارس دوگانه سوز

تجهیزات و آپشن های مشابه پرشیای معمولی یا همان مدل سال را دارد، اما از موتور دوگانه سوز گازی و بنزینی بهره می برد.

پژو پارس اتوماتیک

ریمپ ایسیو پژو پارس اتوماتیک

این خودرو همان مدل LX (با موتور  TU5) است که بر روی آن گریبکس اتوماتیک نصب شده. پارس اتوماتیک شتاب صفر تا صد 15 ثانیه ای دارد در حالیکه شتاب پژو 207 اتوماتیک، 13 ثانیه است.

حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت بوده که این مشخصه در 207 اتوماتیک، 190 کیلومتر بر ساعت است.پارس اتوماتیک از 207 جادار تر است. اما نسبت به این خودرو آپشن های کم تری دارد، از جمله کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا و مانیتور 7 اینچی.

اتو تیونینگ رایان توانایی ریمپ تخصصی با برنامه نویسی سطح بالای تمام مدلها را دارد.

  • مواردی که می توانید با ریمپ در اتوتیونینگ رایان ارتقا, بهبود , یا رفع اشکال نمایید.

  • افزایش و بهبود شتاب گیری با برنامه نویسی سطح بالا 

  • افزایش قدرت و گشتاور و کشش 

  • کاهش  و رفع کامل کپ و پاسخ سریع نسبت به نیروی درخواستی از سوی راننده به واسطه اعمال فشار بر روی پدال گاز بخصوص در پارس lx با پیشرانه TU5 با دریچه گاز برقی با خطی کردن جداول مربوط به پدال و دریچه گاز

  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد بین به کار افتادن فن دور کند و دور تند

  • کاهش افت توان بر اثر کولر گیری

  • تطابق دادن کامل پژو پارس , بخصوص پژو پارس یورو 4 با بنزین موجود در ایران برای جلوگیری از ناک و احتراق ناقص

  • بهبود کارایی لامبدا سنسور

  • رفع ایراد خرابی پیاپی سنسور اکسیژن,روشن شدن چراغ چک,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری موتور

  • کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن 

  • رفع مشکل روشن شدن چراغ چک بر اثر خرابی کاتالیست

  • بالا بردن کاتاف در حد استاندارد جهت استفاده از گشتاور تولید شده توسط پیشرانه

  • تغییر کاتاف به SOFT CUT-OFF وHARD CUT-OFF(ایجاد کاتاف رگباری)

  • ایجاد بک فایر کاملا نرم افزاری بر روی ایسیوهای خانواده زیمنس

در آخر این خودرو قابلیت خوبی برای ریمپ دارد . اما پژو پارس LX با پیشرانه TU5 با پدال گاز شش سیم بعد از ریمپ بسیار پر شتاب و مشکل کشش در سر بالایها کاملا مرتفع می گردد.

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید