هایماS7 به واسطه ایرن خودرو وارد بازار کشور شد و با تکیه بر اعتبار و گستردگی نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور، به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کند. این خودرو با دو پیشرانه متفاوت در بازار کشور عرضه می شود که نسخه اول یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با خروجی قدرت 148 اسب بخاری و گشتاور 180 نیوتن متری دارد و نسخه دوم با پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر به بازار عرضه شد که میزان خروجی قدرت آن به حداکثر 170اسب بخار و میزان خروجی گشتاور آن هم به مرز 230 نیوتن متر می رسد. هایما S7 باوجود استقبال خوب در بازار کشور، اما بدون رقیب نیست می توان خودرو جک S5 را به عنوان رقیب اصلی این خودرو در بازار معرفی کرد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و قطعا می تواند نیازهای کاربران خود را برآورده کنند.
بررسی هایماS7 توربو
برای دهه ها، خودروهای سدان فرمانروای صنعت خودروسازی جهان بودند و در بین پرفروش ترین خودروهای جهان هم شاهد صدرنشینی خودروهای سدان بودیم، اما طی سال های اخیر با معرفی کلاس جدیدی تحت عنوان کراس اوور که در سایزهای مختلفی راه اندازی شدند، صنعت خودروسازی متحول شد و اکنون خودروهای سدان به کم مخاطب ترین کلاس خودرویی، حداقل در کشورهای توسعه یافته جهان تبدیل شده اند. رشد ناگهانی خودروهای کراس اوور و افزایش محبوبیت آنان در بازارهای جهانی بر روی کشور خودمان هم تاثیر گذاشت و این کلاس خودرو به سرعت توانست جایگاه خود را در بین مشتریان ایرانی پیدا کند و محصولات مختلفی در این کلاس وارد بازار شد و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کنند. یکی از این کراس اوورهای پرفروش بازار را می توان خودروی هایما S7 توربوشارژر دانست که با امکانات و مشخصات فنی بسیار خوب خود توانسته جایگاه مطلوبی در بازار بدست آورد. با این حال تحریم صنعت خودروسازی و همچنین رشد چشمگیر قیمت دلار طی سال های اخیر باعث شده تا خودروهای کراس اوور به قیمت های چند صد میلیون تومانی رسیده و عملا اقشار متوسط جامعه نیز توانایی خرید آنان را به سختی داشته باشند.
بررسی هایماS7 توربو
برای دهه ها، خودروهای سدان فرمانروای صنعت خودروسازی جهان بودند و در بین پرفروش ترین خودروهای جهان هم شاهد صدرنشینی خودروهای سدان بودیم، اما طی سال های اخیر با معرفی کلاس جدیدی تحت عنوان کراس اوور که در سایزهای مختلفی راه اندازی شدند، صنعت خودروسازی متحول شد و اکنون خودروهای سدان به کم مخاطب ترین کلاس خودرویی، حداقل در کشورهای توسعه یافته جهان تبدیل شده اند. رشد ناگهانی خودروهای کراس اوور و افزایش محبوبیت آنان در بازارهای جهانی بر روی کشور خودمان هم تاثیر گذاشت و این کلاس خودرو به سرعت توانست جایگاه خود را در بین مشتریان ایرانی پیدا کند و محصولات مختلفی در این کلاس وارد بازار شد و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کنند. یکی از این کراس اوورهای پرفروش بازار را می توان خودروی هایما S7 توربوشارژر دانست که با امکانات و مشخصات فنی بسیار خوب خود توانسته جایگاه مطلوبی در بازار بدست آورد. با این حال تحریم صنعت خودروسازی و همچنین رشد چشمگیر قیمت دلار طی سال های اخیر باعث شده تا خودروهای کراس اوور به قیمت های چند صد میلیون تومانی رسیده و عملا اقشار متوسط جامعه نیز توانایی خرید آنان را به سختی داشته باشند.
داخل هایماS7 توربو
با ورود به داخل کابین هایما S7 توربوشارژر به هیچ وجه حضور در یک خودروی چینی را احساس نخواهید کرد. طراحی بسیار خوب آن باعث شده تا حضور در این خودرو برایتان لذت بخش باشد و با فاصله گرفتن از طراحی های ساده و بی کیفیت برخی خودروهای چینی، توانسته محیطی همتراز با خودروهای باکیفیت آسیایی به کاربران خود ارائه دهد. طراحی داخل کابین نسخه توربوشارژر هایما S7 شباهت های زیادی با نسخه معمولی دارد، اما طراحی و تکنولوژی صفحه کیلومتر آنان با یکدیگر متفاوت است و در نسخه توربوشارژر یک نمایشگر دیجیتال در مرکز قرار گرفته و نشانگر سرعت خودرو و میزان دور موتور در طرفین قرار گرفته است. به طور کلی می توان گفت که اصول یک طراحی جذاب در این خودرو رعایت شده و طراحی کلیدها و کنترل کننده ها در کنسول مرکزی جذابیت بالایی ایجاد کرده و تفکیک خوبی میان کلیدها، برای استفاده راحت تر کاربران ایجاد شده است. از تفاوت دیگر هایما S7 در نسخه توربوشارژر و معمولی می توان به کلیدهای قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان اشاره کرد که تفاوت هایی میان آنان وجود دارد. به غیر از این موارد هر دو نسخه معمولی و توربوشارژر هایما S7 یک طراحی یکسان در داخل کابین دارند.
طراحی هایماS7 توربو
طراحی ظاهری هایما S7 توربو حال و هوای شرقی دارد و باتوجه به سبک طراحی آن، بخوبی چینی بودن آن قابل تشخیص است. شاید شرکت های خودروساز چینی طی سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری در زمینه طراحی خودرو تجربه کرده باشند، اما خودروی هایما S7 در سال 2014 میلادی معرفی شده و از نسل قبل طراحی ماشین های چینی بهره مند است، اما بدان معنا نیست که با یک خودروی ساده و زشت طرف هستیم و بلکه در مقایسه با خیلی از خودروهای چینی موجود در بازار از چهره و پرستیژ بالاتری برخوردار است. برای اینکه نسخه توربوشارژر هایما S7 در مقایسه با نسخه معمولی آن قابل تشخیص باشد، تغییرات و تفاوت هایی میان این دو نسخه دیده می شود که به ترتیب می توان قاب کرومی در اطراف مه شکن های جلو، طراحی متفاوت سپر جلو و از همه مهم تر، جلوپنجره خودرو اشاره داشت که در نسخه S7 توربو طراحی جذاب تری داشته و از ستون های عمودی کرومی بجای ستون های افقی استفاده شده است. با این حال در صرف هزینه برای ایجاد تغییراتی در قسمت عقب صرفه جویی شده و در قسمت عقب هیچ تفاوتی میان هایما S7 معمولی و توربو دیده نمی شود و هر دو نسخه یک طراحی کاملا یکسان دارند. درست همانند طراحی جلو، طراحی عقب هایماS7 توربوشارژر هم مطابق سلیقه عموم طرحی شده و طراحی بسیار خوبی دارد.
ریمپ هایما شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
افزایش محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
افزایش قدرت و گشتاور
کاهش و رفع کامل کپ
کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
تطابق دادن هایما S7 با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور