ریمپ سمندEF7 هر آنچه درباره ریمپ سمندEF7 باید بدانید

مرکز ریمپ سمند در تبریز

حدود دو دهه است که خودروی ملی ایران خودرو یعنی ماشین سمند، مهمان جاده‌ها و خیابان‌های کشور است و در طول این مدت، نسخه‌های متعددی از آن روانه بازار شده‌اند که ازجمله می‌توان به LX، SE، سورن و EF7 اشاره کرد. با وجود آن‌که این خودرو پسوند خودروی ملی را یدک می‌کشید، ترکیبی از قطعات خودروهای مختلف در فرآیند توسعه آن به کار رفته بود و همین مساله سبب می‌شد تا مشتریان ایرانی با دیده ابهام به عنوان خودروی ملی بنگرند. از زمانی که محصول ملی ایران خودرو با پیشرانه جدید وارد بازار کشور شد، به طور ناخواسته مزایا و معایب سمند ef7 زمینه‌ساز مقایسه این خودرو با دیگر نسخه‌های ماشین Samand و خودروهای مشابه شد

یکی از مهم‌ترین انتقادات وارده به این خودرو، مربوط به پیشرانه این خودرو بود؛ جایی‌که موتور 1.8 لیتری پژو با کد XU7/L3 قدرت‌بخش محصول ملی ایران خودرو بود. به همین دلیل، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا از اواخر دهه هشتاد خورشیدی، خودرو سمند را با پیشرانه‌ای جدید به بازار عرضه کند که نسخه جدید با نام ای اف سون شناخته می‌شود.

تولید این خودرو به‌عنوان زیرشاخه‌ای از LX در سال 1387 آغاز شد و تا به امروز این محصول روی خط تولید ایران خودرو حضور دارد. وجه نام‌گذاری این خودرو، به دلیل استفاده از پیشرانه 1.7 لیتری است که با کد EF7 شناخته می‌شود و برای درک بهتر تفاوت میان ای اف سون و نسخه lx از نام پیشرانه در پسوند اسم این مدل استفاده شده است. تیپ دیگر ال ایکس‌ نیز که از پیشرانه پژو استفاده می‌کند، بعدها توسط ایران خودرو LX‌ ساده نام گرفت.

مرکز ریمپ ایسیو ef7 در تریز

این خودرو در دو مدل دوگانه‌سوز و بنزینی توسط ایران خودرو تولید شد که ویژگی‌های هر مدل، بخشی از مزایا و معایب سمند ef7 را به خود اختصاص داده‌اند. رقبای عمدهef7 در بازار ایران، همان خودروهایی هستند که با نسخه ساده LX نیز رقابت می‌کنند که ازجمله آن‌ها، می‌توان به محصولات خانواده پژو 405، پژو پارس، پژو 206 صندوق‌دار و رانا اشاره کرد. برخی خودروهای چینی هم‌چون ام وی ام 530 و ام وی ام 550، جک J5 و برلیانس H230‌ نیز در بین رقبای ای اف سون حضور داشتند که به دلیل توقف تولید، امروزه دیگر نمی‌توان آن‌ها را رقیبی جدی برای این خودرو قلمداد کرد.

 مصرف سوخت اقتصادی سمندEF7

یکی از مهم‌ترین مزایای سمند ای اف سون در مقایسه با LX‌ ساده، به مصرف سوخت این خودرو مربوط است؛ یعنی جایی که پیشرانه مدرن‌تر EF7 بر جای موتور قرن بیستمی پژو نشسته است. پیشرانه مدرن‌تر و جدیدتر ای اف سون از سیستم شانزده سوپاپ استفاده می‌کند و با بهره‌مندی از سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، در مبحث مصرف سوخت کاملا اقتصادی ظاهر می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در کاتالوگ رسمی ایران خودرو، حدود 7.5 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که نسبت به نسخه ساده LX، یک لیتر کاهش را نشان می‌دهد. بدیهی است که اگر نسخه سمند دوگانه ef7 را خریداری کنید، مصرف بنزین در سیکل ترکیبی کاهش بیشتری خواهد یافت؛ چراکه گاز CNG به‌عنوان سوخت کمکی، تاثیرگذار خواهد بود.

کابین راحت و جادار ماشین سمندEF7

مرکز ریمپ ایسیو ef7 در تریز

یکی از مهم‌ترین مزایای ای اف سون که در مورد اکثر محصولات خانواده این خودرو نیز صدق می‌کند، کابین راحت و جادار این خودرو است که همواره نقش یک نقطه قوت بزرگ را برای این خانواده ایفا می‌کند. فاصله بین دو محور قابل‌توجه این خودرو در کنار دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت ef7 است که در بسیاری از خودروهای هم‌قیمت مشاهده نمی‌شود. صندوق عقب جادار آن با حجم 500 لیتر نیز به‌خوبی پاسخ‌گوی نیازهای خانواده ایرانی خواهد بود. در عکس زیر داخل سمند را مشاهده می‌کنید.

شتاب و کشش مشابه با نسخه ساده سمند LX

با وجود آن‌که پیشرانه 1.7 لیتری EF7 نسبت به موتور 1.8 لیتری پژو بسیار مدرن‌تر است، اما تنها مزیت آن محدود به مصرف سوخت باقی مانده است و در زمینه شتاب و کشش، هیچ تفاوت خاصی بین سمند ef7 و LX‌ مشاهده نمی‌شود که باید این مورد را نیز در لیست معایب این خودرو ذکر کنیم.

مرکز ریمپ ایسیو ef7 در تریز

برای درک بهتر مساله، باید به راندمان دو پیشرانه توجه کنیم. پیشرانه XU7 پژو، حداکثر گشتاور خود را در 3000 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد که حاصل آن، شتاب‌گیری اولیه مناسب خودرو خواهد بود. در سمت مقابل، حداکثر گشتاور موتور سمند ef7 در حدود 6000 دور بر دقیقه حاصل می‌شود؛ به همین دلیل، تفاوت چندانی میان شتاب و کشش دو نسخه متفاوت این خودرو احساس نمی‌شود و چه بسا در یک رویارویی، نسخه ساده Samand LX شتاب بهتری را به نام خود ثبت کند!

از سوی دیگر، موتور ای اف سون به سیستم شانزده‌سوپاپه مجهز است و مشتریان انتظار دارند تا تفاوت قابل‌توجهی میان این موتور و پیشرانه قدیمی هشت‌سوپاپه XU7 در بحث قدرت و گشتاور وجود داشته باشد؛ درحالی‌که واقعیت خلاف این تصور است و اعداد خروجی دو پیشرانه شبیه به یکدیگر هستند.

ایسیوهای نصب شده بر روی سمندEF7

ایسیو بوش ME7.4.9 : این ایسیو دارای جداول پر تعداد برای ریمپ می باشد . و طراحی آن مختص به سمند EF7 می باشد . این ایسیو دارای پتانسیل بسیار خوبی برای ریمپ می باشد. در ریمپ این ایسیو به جداول جرقه باید دقت بیشتری داشت . زیرا حتی اگر در زمان ریمپ کردن خودرو ایجاد ناک صورت نگیرد . پس از مدتی خودرو کشش خود را از دست داده و چراغ چک به دلیل ناک روشن می گردد .

ایسیو زیمنس با دریچه گاز سیمی : ایسیو ها ی زیمنس با کالیبراسیون های متفاوت روی سمند EF7 نصب گردیده است . از محاسن این ایسیو به دلیل سیمی بودن دریچه گاز کپ کمتری دارد.

و در ریمپ از جداول کمتری برخوردار است . ولی با تجزیه و تحلیل درست جداول می توان نتیجه خوبی از ریمپ گرفت .

ایسیو EASY U : این ایسیو را همکاران با ایرادات شایع برقی می شناسند . اما در مبحث ریمپ 

یکی از بهترین ایسیو هاست . و پس از ریمپ سمند EF7 شما تبدیل به یک اسب سرکش خواهد گشت .

ایسیو بوش ME 17 :این ایسیو یکی از پیشرفته ترین و بروز ترین ایسیو هاست . جداول پر تعداد کمک بزرگی برای یک ریمپ استاندارد و اصولی می باشد .

ایسیو EZU : این ایسیو هم خانواده ایسیو EASY U می باشد . و به تازگی بر روی محصولات ایران خودرو نصب گردیده است .

ایرادات سمند EF7

فرقی ندارد خودروی سمند EF7 شما به کدام ایسیو تجهیز شده باشد . شتاب گیری اولیه بسیار ضعیف و آزار دهنده می باشد .

کپ اولیه زمانه حرکت از حالت سکون کاملا مشهود می باشد.

حرارت پیشرانه بالا می باشد .

هنگامی که نیازمند شتاب گیری سریع می باشید .عکس العمل خودرو بسیار کند می باشد .

مزیت سمند EF7 

شتاب گیری ثانویه این خودرو در حد قابل قبول می باشد . و راننده از این حیث مشکلی نخواهد داشت .

ایستایی و چسبندگی این خودرو در حد خوبیست . و لذت سواری آن در بزرگراه ها و جاده های بین شهری آن را از هم خانواده هایش یعنی پارس و 405 متمایز می کند.

  • ریمپ سمندEF7 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد

  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا

  • افزایش قدرت و گشتاور 

  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است

  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند

  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه

  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست

  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا

  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست

  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 

  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)

  • افزودن آپشن لانچ کنترل بر روی ایسیوهای , ایزی یو و ME 17

  • افزودن آپشن POP-AND-BANG بر روی ایسیو EASY-U

  • افزودن آپشن بک فایر کاملا نرم افزای بر روی ایسیوهای خانواده زیمنس

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید