ریمپ رانا | تاثیر ریمپ ایسیو بر عملکرد رانا | REMAP RUNAA | TU5

طراحی رانا

رانا در سال 1391 به عنوان محصول جدید ایران خودرو معرفی شد، اما این خودرو در واقع همان خودروی پژو 206 صندوقدار است که در ظاهر و آپشن های خود تغییراتی تجربه کرده است، هرچند هنوز تعداد زیادی هستند که همان طراحی قدیمی و تخم مرغی جذاب پژو 206 را بیشتر دوست دارند. در نمای جانبی و با نگاهی به فرم بدنه، طراحی درب های خودرو و یا حتی طراحی پنجره ها، می توان خودروی پژو 206 صندوقدار را به خوبی مشاهده کرد، اما ایران خودرو با ایجاد تغییراتی در قسمت جلو و عقب خودرو سعی کرده تا به شما یک خودروی جدید را معرفی کند. در قسمت جلو تقریبا چهره خودرو به طور کامل تغییر کرده و بجای چهره جذاب تر و بروز، شاهد یک طراحی اتوکشیده و ساده تری هستیم که صرفا یک طراحی جدید بر روی پلتفرم پژو 206 صندوقدار ارائه کرده است، اما این طراحی باعث نشده تا جذابیت آن بیشتر از خودروی پژو 206 صندوقدار باشد. با این حال قسمت عقب طراحی بهتری نسبت به خودروی پژو 206 صندوقدار داشته و در نسخه رانا پلاس این قسمت با نصب چراغ های جدید، جذاب تر از نسخه معمولی شده است. برخلاف طراحی قسمت جلوی پژو 206 صندوقدار، طراحی عقب آن جذابیت و خلاقیت کمتری داشته و همین امر باعث شده تا ایجاد تغییراتی در این بخش موجب بهبود طراحی و افزایش جذابیت آن بر روی رانا شود.

ریمپ رانا

 

مشخصات رانا

رانا طبق اعلام شرکت سازنده، طول کلی 4292 میلی متر، عرض 1655 میلی متر، ارتفاع 1456 میلی متر و فاصله بین دو محور 2441 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن خشک حدودا 1109 کیلوگرمی رسیده است. برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.1 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری بنزینی تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده 5600 دور بر دقیقه توانایی تولید 108 اسب بخار قدرت و در محدوده 4000 دور بر دقیقه می تواند خروجی گشتاور 142 نیوتن متری تولید کند، همان موتور معروف TU5 که در خانواده پژو 206 هم مورد استفاده قرار گرفته است. حاصل ارسال این نیرو با استفاده از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو، ثبت حداقل شتاب صفر تا صد 12 ثانیه و حداکثر سرعت 189 کیلومتر برساعت خواهد بود. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی رانا می تواند مصرف سوخت 6.6 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، این درحالیست که میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو 4 بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری خواهد داشت.

ریمپ ایسیو رانا

 

ایسیوهای به کار رفته در رانا

ایسیو زیمنس : ایسیوهای زیمنس به کار رفته در خودروهای ایرانی به لحاظ جداول و پارامترهای تعریف شده مشابه هم می باشند و از اصول یکسانی پیروی میکنند . این امر باعث میشود که ریمپ کار , زمان کمتری برای حصول بهترین نتیجه صرف کند .

ایسیو اسست : این ایسیو هم خانواده زیمنس بوده ولی چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ سخت افزاری در سطح پایین تری قرار دارد .

ایسیو ایزی یو : ایسیو ایزی یو به دلیل ایرادهای برقی شایع جزو منفور ترین ایسیو نزد همکاران می باشد . اما در مورد ریمپ داستان کاملا متفاوت می باشد . بعد از ریمپ رانای شما تبدیل به یک یوز وحشی می گردد .

ایسیو بوش ME17 : بروزترین و کامل ترین ایسیو نصب شده بر روی رانا می باشد .جداول پر تعداد و تفسیر درست آنها نوید یک ریمپ عالی را میدهد .

 

  • ریمپ رانا شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
  • افزایش قدرت و گشتاور 
  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است 
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 
  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)
  • افزودن آپشن لانچ کنترل بر روی ایسیوهای ,غرب استیل یا MAW, ایزی یو و ME 17
  • افزودن آپشن POP-AND-BANG بر روی ایسیو EASY-U
  • افزودن آپشن بک فایر کاملا نرم افزای بر روی ایسیوهای خانواده زیمنس

 

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید