ریمپ برلیانس کراسC3 هر آنچه درباره ریمپ برلیانس کراس C3 باید بدانید

مرکز ریمپ برلیانس کراس

برلیانس‌اتو یکی از شرکت‌های قدرتمند چینی است که تاریخ شروع فعالیت‌های آن به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد. این شرکت علاوه بر تولید محصولات شرکت خود، در زمینه مونتاژ محصولات شرکت‌های بنامی همچون پورشه، ب‌ ام‌ و، میتسوبیشی، تویوتا و...  نیز فعالیت دارد.

این خودروساز یکی از شرکای تجاری شرکت سایپا نیز به‌حساب می‌آید که اولین محصول این همکاری در اواخر سال ۱۳۹۳ و با نام برلیانس V5 به خیابان‌های کشور وارد شد. پس از محبوبیت کوتاه‌مدت این خودرو، شرکت سایپا در سال ۱۳۹۴ تصمیم به عرضه سری جدیدی از محصولات کمپانی برلیانس گرفت که در دو تیپ هاچبک و سدان و در دو سری با نام‌های H300 و H200 به بازار عرضه می‌شدند. پس از فروش موفق محصولات سری H300 و H200، شرکت سایپا تصمیم گرفت تا با تولید خودرویی در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری با محصولاتی همچون ساندرو استپ‌وی و دانگ فنگ اچ سی کراس به رقابت بپردازد. از این‌رو سایپا با همکاری شرکت برلیانس اقدام به طراحی و تولید C3 کراس نمود .

طراحی ظاهری

مرکز ریمپ ایسیو برلیانس کراس

 

برلیانسC3، یک کراس‌اوور کوچک شهری است که اساس طراحی و تولید آن بر پایه برلیانس H320 شکل‌گرفته است؛ به همین دلیل بسیاری از کارشناسان این خودرو را در دسته هاچبک‌های کراس قرار می‌دهند. شباهت میان C3 کراس با H320 به حدی زیاد است که با اولین نگاهی به این خودرو به‌راحتی می‌توانید به شباهت‌های میان این پدر و پسر پی ببرید. در نمای جلویی C3، از یک سپر حجیم به همراه مه شکن‌هایی بزرگ استفاده‌شده که جذابیت خاصی را به این خودرو بخشیده است. البته طرح جدید جلوپنجره مشبک این خودرو در زیبایی نمای جلویی آن، نقش مهمی دارد که در ترکیب با خطوط کشیده شده بر روی کاپوت ظاهر عضلانی را برای این خودرو به وجود آورده است.
افزایش ۵ سانتی‌متری ارتفاع و همچنین استفاده از رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچی، زیبایی نمای جانبی این خودرو را نسبت به H320 دوچندان کرده است. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در نمای جانبی C3 به چشم می‌خورد وجود فلاپ‌های سیاه‌رنگ بر روی حاشیه گلگیرها و وجود باربند بر روی سقف (Roof Rack) است که باعث شده این خودرو در زمینه تجهیزات ظاهری خودروهای کراس، کمبودی نسبت به سایر رقبا نداشته باشد.
شرکت برلیانس سعی داشته تا با نصب قطعاتی همچون دفیوز و اسپویلر در بخش پشتی C3 کراس، ظاهری متفاوت برای این خودرو خلق نماید؛ اما به جرات می‌توان گفت که کمترین میزان تغییرات در این بخش صورت گرفته است که باعث شده بخش پشتی C3، بیش از سایر قسمت‌ها به مدل H320 شباهت داشته باشد. یکی از نکات جالبی که در ظاهر این خودرو وجود دارد، تفاوت رنگ سقف با بدنه بوده که درواقع خریداران می‌توانند یکی از سه رنگ مشکی، سفید یا نقره‌ای را برای سقف خودرو خود انتخاب کنند. ترکیب رنگ منحصربه‌فردی که در ظاهر C3 به چشم می‌خورد، باعث زیبایی هرچه بیشتر این خودرو شده است.
در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت شاید نمای ظاهری برلیانس C3 کراس شباهت زیادی به مدل H320 داشته باشد و حتی کمی تکراری به نظر برسد، اما نمی‌توان تغییراتی ایجادشده در نمای ظاهری آن را هم نادیده گرفت زیرا این تغییرات هر چند جزئی و کوچک به نظر می‌آیند ولی باعث شده است که این خودرو بسیار زیباتر و مدرن‌تر از محصول پایه خود به نظر برسد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

ریمپ و تیونینگ رایان تبریز

طراح کلی فضای داخلی C3 کراس، مکان قرارگیری کلیدها و حتی مواد استفاده‌شده در کابین هیچ تفاوتی با مدل H320 ندارد و درواقع هیچ خلاقیتی در آن به چشم نمی‌خورد. همان‌طور که گفته شد اغلب مواد به‌کاررفته در فضای کابین این خودرو از پلاستیک خشک ساخته‌شده‌اند که مطمئناً پس از مدت کوتاهی می‌تواند صداهای آزاردهنده‌ای را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد!
در بخش مرکزی داشبورد یک مانیتور ۷ اینچی لمسی قرار دارد که به سیستم رهیاب ماهواره‌ای (GPS) مجهز شده است، اما متأسفانه هیچ اثری از دوربین دید عقب به چشم نمی‌خورد که با توجه به دید محدودی که در بخش عقب خودرو وجود دارد هنگام پارک دوبل، جای خالی این سیستم بشدت حس خواهد شد. صندلی‌های C3 کراس قابلیت تنظیم در ۸ جهت را دارند و یکی از راحت‌ترین صندلی‌ها در این رنج قیمتی محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه از رویه چرمی برخوردار نبوده و از روکش پارچه‌ای بهره می‌برند. در پنل پشت فرمان شاهد طراحی کلاسیک (سیلندری) نشانگر دور موتور و سرعت‌سنج هستیم که به‌راحتی می‌توان نور آن‌ها را کم‌وزیاد کرد؛ همچنین در بخش مرکزی این پنل، مانیتور کوچکی قرار داده‌شده که مصرف سوخت لحظه‌ای و اطلاعات مربوط به پیمایش را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
در ردیف جلو C3 کراس فضای مناسبی برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است و در سفرهای دور و نزدیک راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به همراه خواهد داشت، اما به دلیل طراحی شیب‌دار بخش انتهایی سقف برلیانس C3، فضای سر سرنشینان عقب کمی محدود شده که باعث می‌شود این بخش برای افراد بلندقد چندان مناسب نباشد.
برلیانس C3 کراس همچون سایر برادران خود از امکانات رفاهی متعددی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به فرمان برقی تقویت‌ شده، ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیمات الکترونیکی، آینه‌های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و... اشاره‌کنیم. ناگفته نماند سیستم کروز کنترل، برای برلیانس C3 کراس جز امکانات سفارشی محسوب می‌گردد و نسخه‌های پایه از این قابلیت بهره نمی‌برند.

مشخصات فنی

مرکز ریمپ برلیانس کراس در تبریز

برلیانس C3 در دو نسخه ۱۴۹۸ سی‌سی (BM15L) و ۱۶۵۴ سی‌سی (BM16LB) به بازار عرضه می‌گردد که ازلحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هیچ تفاوتی باهم ندارند ولی ازلحاظ مشخصات فنی کاملاً باهم متفاوت هستند که در ادامه به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.
پیشرانه BM15L، درواقع همان پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۰۳ اسب بخاری نصب‌شده بر روی برلیانس H320 بوده که بدون هیچ تغییری بر روی C3 کراس نیز قرارگرفته است؛ اما پیشرانه BM16LB نسل جدید پیشرانه‌های این شرکت محسوب می‌گردد که علاوه بر C3 کراس، سری جدید H320 و H330 نیز به آن مجهز شده‌اند. این پیشرانه جدید از توان خروجی ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است که این نیرو از طریق گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت هیوندای (پاور تک) به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. برلیانس C3 کراس برخلاف سایر برلیانس‌های مونتاژ شده در ایران، فاقد نسخه دنده دستی است و فقط با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌گردد. طبق ادعای شرکت سازنده، گیربکس و پیشرانه جدید نسبت به گذشته از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار بوده و می‌تواند قدرت و شتاب بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. البته نباید فراموش کنیم که افزایش ارتفاع سیستم تعلیق و همین‌طور وزن ۱۲۴۰ کیلوگرمی C3، مانع بسیار بزرگی در جهت افزایش شتاب این خودرواست؛ بنابراین حتی در زمان رانندگی با نمونه‌های ۱.۶ لیتری این خودرو نباید انتظار شتاب و چالاکی خیره‌کننده‌ای داشته باشید.
بر طبق اعلام رسمی شرکت پارس‌خودرو مصرف سوخت ترکیبی این هاچبک کراس ۷.۶ لیتر است، اما ما در عمل شاهد بودیم این خودرو به‌طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرفی در حدود ۹.۵ لیتر دارد که چندان هم مناسب به نظر نمی‌رسد؛ البته هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها مصرف سوخت C3 کراس تا حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

معایب برلیانس کراسC3

وزن بالای خودرو نصبت به پیشرانه نصب شده بر روی C3 

,وزن بالای خودرو باعث شتاب گیری ضعیف این خودرو می گردد . در C3 1500 سی سی این مساله کاملا مشهود و به گونه ای می باشد که اگر در سربالایی با شیب ملایم پا را از روی پدال گاز برداشته و دوباره به پدال فشار بیاورید . مدت زمانی که برای دور برداشتن نیاز دارد بسیار بالا می باشد.

کپ دریچه گاز کاملا در این خودرو مشهود می باشد حتی در نوع 1600 سی سی نیز بسیار آزار دهنده می باشد

ایسیو این خودرو بوشME7.8.8 می باشد . و ایسیویی بروز با جداولی پر تعداد که با تجزیه و تحلیل درست جداول نتایج مطلوبی از ریمپ ایسیو می توان گرفت.

نکته قابل توجه در این خودرو اگر گیربکس اتو ماتیک باشد . بایستی تغییرات در جداول با احتیاط انجام گیرد . زیرا باعث بر آورد اشتباه برای تعویض دنده خواهد شد.

 

.

  • ریمپ برلیانس کراسC3 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد

  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا

  • افزایش قدرت و گشتاور 

  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است

  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند

  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه

  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست

  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا

  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست

  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 

  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید