ریمپ آریو Z300 آنچه درباره ریمپ آریو Z300 باید بدانید

آریو سایپا یا همان زوتی Z300 را باید خودرویی کمتر شناخته شده، برای مشتریان توصیف کرد. یکی از دلایل این امر شاید به دلیل عدم تبلیغات مناسب سایپا و عوض شدن مداوم مدیرعاملان و مشاورین روابط عمومی و تبلیغات این خودروساز در چند سال اخیر باشد.

عرضه این خودرو با ورود نسل تازه خودروهای چینی برلیانس و چانگان به خطوط سایپا همزمان بود، اما زوتی نتوانست مانند دو خودروساز دیگر جای پای خود را در بازار خودروهای مونتاژی چینی محکم کند. در واقع سرنوشت آریو به گونه‌ای رقم خورد که سایپا پس از مدتی تلاش، به ناچار این خودرو را به ناوگان تاکسیرانی عرضه کرد و همین امر نیز باعث شد تا مشتریان تمایل بیشتری به محصولات دیگر این خودروساز نظیر خودروهای برلیانس یا محصولات خانواده چانگان نشان بدهند.

 

ریمپ آریو z300 هر آنچه درباره آریو باید بدانید

 

طراحی سایپا آریو S300

زوتی Z300 در واقع یک کپی تمام‌عیار از روی یکی از محصولات قدیمی تویوتا به نام آلیون به شمار می‌آید. از همین رو می‌توان طراحی از مد افتاده و اقتصادی را در ذات این خودرو مشاهده کرد. با این حال باید تاکید کنیم که طراحی آریو علی‌رغم سادگی‌هایش کم‌نقص انجام شده و می‌تواند مشتریان را راضی نگاه دارد. در واقع اگر قرار به قیاس طراحی این خودرو نسبت به محصولاتی مانند تندر 90 باشد باید گفت که آریو به عنوان یک خودروی اقتصادی نسبت به چنین رقبایی کاملاً برتری دارد اما در مقام مقایسه با خودروهای روز بازار، قدیمی بودنش کاملاً محسوس است.

فضای داخلی سایپا آریو S300

همانطور که احتمالاً می‌دانید چینی‌ها علیرغم این‌که میانگین قدی چندان بلندی ندارند اما به فضای بزرگ در کابین خودرو علاقه زیادی نشان می‌دهند و بر همین اساس آریو نیز از فاصله محوری مناسبی برخوردار است که این امر می‌تواند نقطه قوت قابل تامل این خودرو نسبت به سدان‌هایی نظیر 206SD، رانا و حتی دنا باشد. همین نکته در خصوص استفاده از آریو در ناوگان تاکسیرانی نیز مثبت به نظر می‌رسد و رضایت بیشتر مسافران را تامین می‌نماید چرا که سرنشینان پشتی این محصول چه از نظر جای پا و سر و چه عرض شانه‌ها فضای مطلوبی در اختیار خواهند داشت.

 

 

آريو

آریو از نظر طراحی داخلی درست مانند طراحی خارجی بر اساس الگوهای قدیمی تویوتا آلیون شکل گرفته و در نتیجه تنها قادر است کف رضایت مشتریان را تامین کند. اما کیفیت متریال داخلی از بسیاری از خودروهای چینی دیگر بهتر بوده و پلاستیک‌های استفاده شده در قسمت‌های مختلف کابین در قیاس با پلاستیک‌های فوق‌العاده خشک امثال تندر90 با کیفیت‌تر به نظر می‌رسند. به طور کلی، طراحی داشبورد مجموعه آمپرها و کنسول میانی قابل قبول است و حداقل نسبت به تندر یا برلیانس سری H200 از زیبایی بیشتری برخوردار است و از نظر ارگونومی هم وضعیت مناسبی دارد؛ اما به هر حال اگر به دنبال یک کابین مدرن و جذاب هستید اینجا سورپرایز خاصی برایتان تدارک دیده نشده است!

مشخصات فنی سایپا آریو S300

ریمپ آریو z300

 

آریو در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود که ظاهراً این دو پیشرانه برخلاف سایر اجزای فنی ارتباطی با تویوتا ندارند. مدل دنده‌ای آریو با دو پیشرانه 1.5 و 1.6 لیتری ارائه شده که مدل 1.5 لیتری در حدود 103 اسب‌بخار قدرت و 141 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل اتوماتیک هم فقط با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه شده که قادر است 112 اسب‌بخار قدرت و 151 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. پیشرانه‌ای که از روی یکی از نسخه‌های قدیمی میتسوبیشی کپی‌برداری شده است. البته درون کاپوت به دنبال قطعات ژاپنی نگردید چراکه این پیشرانه فقط تحت لیسانس میتسوبیشی بوده و در خود چین تولید می‌شود. جعبه‌دنده هم از نوع 4 سرعته اتوماتیک با ساختار قدیمی است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مشخص است که این خودرو با چنین مشخصاتی از توانایی‌های حرکتی متوسطی برخوردار خواهد بود که البته همچنان قابل قیاس با سایر خودروهای موجود در این رنج به نظر می‌رسد.

جالب آن‌که به غیر از پیشرانه و جعبه‌دنده، بسیاری از قطعات فنی آریو با محصولات تویوتا مشترک است و مالکین در مواقع نبود قطعات یدکی اصلی موفق شده‌اند تا با استفاده از قطعاتی نظیر لنت ترمز یا کمک فنر تویوتا کرولا یا سایرخودروهای مشابه، مشکل خود را رفع نمایند که البته با توجه به قیمت سرسام‌آور این قطعات نمی‌دانم باید از این قضیه به عنوان یک نکته مثبت یاد کنم یا خیر!

 

ریمپ آریو z300 هر آنچه درباره آریو باید بدانید

تجربه رانندگی با سایپا آریو S300

با نشستن پشت فرمان آریو به سرعت در خواهید یافت که با یک خودرو خانوادگی مواجه هستید؛ به لطف مهندسی تویوتا، دید رو به جلو و تسلط بر ابعاد جانبی خودرو مناسب است و موقعیت قرارگیری راننده پشت فرمان و دسترسی به ادوات داخلی کابین و دکمه‌های روی داشبورد با مشکل چندانی همراه نیست؛ اما رانندگی بدون شور و هیجان آریو هم مانند محصولات اقتصادی و قدیمی تویوتا کاملاً محسوس است و بنابراین این خودرو را از تمامی جهات می‌توان در سطح خودرویی متوسط ارزیابی کرد. برای مثال صدای پیشرانه در سطح متعادلی درون کابین نفوذ می‌کند و شتاب‌گیری نیز همان طور که گفته شد در سطح کاملاً متوسطی قرار دارد. در واقع در شرایط تک‌سرنشین و رانندگی عادی شاید مشکل خاصی با شتاب آریو نداشته باشید اما در سربالایی‌ها یا شرایط رانندگی اسپرت مشخص می‌شود که این پیشرانه برای وزن نسبتاً زیاد آریو اندکی ضعیف است. جعبه‌دنده هم در رانندگی عادی عمکرد نرم و مناسبی از خود نشان می‌دهد اما اگر قصد شتابگیری ناگهانی را داشته باشید، واکنش‌های توام با تاخیر و فاصله زیاد میان ضرایب دنده‌ها کمی روی اعصاب می‌رود و باعث می‌شود که فکر کل کل کردن یا سبقت‌گیری‌های ریسکی را از سرتان بیرون کنید. با توجه به این نکات شتاب صفر تا صد آریو در محدوده 14 الی 15 ثانیه قرار می‌گیرد که هرچند می‌تواند نیازهای حداقل را رفع کند اما به هیچ عنوان نمی‌شود آریو را در زمره خودرو های نسبتاً سریع و لذت‌بخش تجسم کرد.

آریو به لطف استفاده از تکنولوژی تویوتا در بین رقبا از استهلاک بسیار پایین تری برخوردار است . چهره ای آرام داشته و افراد میان سال که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند. مطمئنا جذب این خودرو اقتصادی می شوند .

آریو یکی از کند ترین خودروها به لحاظ شتاب گیری می باشد که در بهترین حالت صفر تا صد را در 14 ای 15 ثانیه طی می کند.

اگر با 4 سر نشین قصد عبور از سربالایی را داشته باشید, مطمئنا نباید به فکر گرفتن سبقت باشید , چون واکنش گیربکس اتوماتیک به درخواست شما با تاخیر بسیار بالایی انجام می شود .

آریو با گیربکس دستی چالاک تر بوده و عملکرد بهتری دارد .

ناک در دورهای پایین یکی از نقاط منفی آریو می باشد .که به علت اشتعال زودتر از موعد علاوه بر کم شدن کشش باعث آسیب به خودرو و پیشرانه در میان مدت و دراز مدت خواهد گشت .

ایسیو این خودرو از نوع بوش me7.8.8 بوده و در نوع گیربکس با دنده دستی با نام BMD عرضه می شود. که از نظر قاب با بوش ME7.8.8 متفاوت است .

 

 

  • ریمپ آریو Z300 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
  • افزایش قدرت و گشتاور 
  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 
  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)
  • کاهش یا رفع ناک در دورهای پایین 
  • عملکرد بهتر گیربکس اتوماتیک به درخواست نیرو از سمت راننده 

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید