ریمپ برلیانس H320 هر آنچه در مورد ریمپ برلیانس H320 باید بدانید

ریمپ برلیانس H320در طی یک دهه گذشته بازار خودرویی کشور چین به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو جهان تبدیل‌شده است و این امر همکاری بیش‌ازپیش خودروسازان مطرحی چون پورشه، تویوتا، ب‌ام‌و و... را با این برندهای چینی به دنبال داشته است. در این میان کمپانی‌های نوپایی همچون برلیانس اتو (Brilliance Auto) هم از این قافله جانمانده و توانستند با عقد قراردادهایی با شرکت‌های قدرتمند اروپایی، پیشرفت روزافزون خود را تضمین کنند. اکنون نزدیک به ۲۶ سال از شروع فعالیت‌های شرکت خودروسازی برلیانس‌اتو می‌گذرد و برنامه‌ریزی‌های صحیح و سیاست‌های آینده‌نگرانه این کمپانی، آن را به یکی از خودروسازان موفق چین تبدیل کرده است.
محصولات این کمپانی چینی چند سالی است تحت نمایندگی پارس‌خودرو به بازار کشور عرضه می‌شوند، استقبال خوبی که از این محصولات صورت گرفته است .

طراحی ظاهری

 

ریمپ برلیانس H320

 

H320 یک هاچبک شهری جمع‌وجور محسوب می‌شود که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب  ۱۷۵۸، ۱۴۶۰ ،۴۲۱۰ میلی‌متر بوده و در سگمنت C جای می‌گیرد. طبق ادعای شرکت سازنده طراحی این هاچبک زیبا توسط موسسه طراحی پینین فارینا انجام شده است. در یک نگاه  کلی می‌توان طراحی ظاهری H320 را اسپرت و جوان‌پسند توصیف کرد که درواقع همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث فروش بیشتر این خودرو نسبت به سایر اعضای خانواده برلیانس بوده است. در نمای جلویی خودرو طراحی خطوط تند روی کاپوت در هماهنگی کامل با طراحی جسورانه چراغ‌ها و سپر انجام‌شده، که این مسئله جذابیت خاصی را به این هاچبک زیبا بخشیده است. در نمای جانبی رینگ‌های ۱۵ اینچی و گلگیرهای حجیم این خودرو بیش از هر بخش دیگری خودنمایی می‌کند. نمای پشتی این خودرو مطمئنا زیباترین بخش طراحی خارجی این خودرو محسوب می‌شود و بد نیست بدانید که به نظر برخی کارشناسان در طراحی این بخش از H320 تا حدودی از ب‌ام‌و سری۱ تقلیدشده است که کمی بعید به نظر می‌رسد!

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

 

فضای داخلی برلیانس H320

 

به‌محض قرار گرفتن در فضای داخلی برلیانس H320 فرمان چرمی، صندلی‌های راحت چرمی و طراحی ساده اما جذاب فضای داخلی خودرو حس مثبتی را به شما القا می‌کند. داشبورد این هاچبک چینی گرچه از پلاستیک خشک ساخته‌شده است اما از طراحی قابل قبولی برخوردار بوده که باعث می‌شود تا حدودی جنس بد مواد اولیه آن را از یاد ببرید. در بخش مرکزی داشبورد یک سیستم ملتی مدیا زیبا وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به ترانه‌های دلخواه خود باکیفیتی مطلوب گوش فرا دهید و از رانندگی لذت ببرید. مکان قرارگیری ستون‌های A و زاویه شیشه جلو این خودرو باعث می‌شود تا دید و تسلط بسیار خوبی را نسبت به محیط اطراف تجربه کنید و می‌توان گفت بخش طراحی شرکت برلیانس در این بخش هم بسیار خوب عمل کرده است.
از امکانات رفاهی خوبی که برای این خودرو در نظر گرفته‌شده می‌توان به کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، تنظیم نور صفحه کیلومتر، تنظیم ۸ جهت صندلی راننده، سیستم مولتی مدیا دارای ۴ عدد بلندگو و۲ عدد توئیتر و... اشاره کرد.

مشخصات فنی و مصرف سوخت برلیانس H320

 

عکس موتور برلیانس 320

 

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱۴۹۸ سی‌سی مجهز شده است که توان خروجی ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. شاید برای آن دسته از خوانندگانی که تاکنون تجربه رانندگی با این خودرو را نداشته‌اند تعجب‌آور باشد که بدانند یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این خودرو پیشرانه کم‌رمق آن محسوب می‌شود؛ که علیرغم توان خروجی قابل‌قبولی که این پیشرانه دارد به دلیل وزن بالای کابین خودرو و همچنین استفاده از گیربکس ۴ سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک) شتاب اولیه‌ این خودرو در حدود ۱۳ ثانیه برای مدل‌های دستی و حدود ۱۶ ثانیه برای مدل‌های اتوماتیک اعلام‌شده است. ناگفته نماند که این شتاب کم طبق تجربه نگارنده و همچنین بسیاری از دارندگان این خودرو، در خیلی از موارد می‌توانند شما را ناامید کند، مخصوصا در سربالایی‌ها! البته نباید فراموش کنیم که این مشکل در مدل‌های دنده دستی شدت کمتری دارد و اغلب دارندگان نمونه‌های دنده دستی از شتاب خودرو خود رضایت کامل دارند.
یکی از نکات مثبت برلیانس H320 مصرف بهینه این خودرو است که طبق ادعای شرکت سازنده، این خودرو به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند این در حالی است که تمامی رقیبان این خودرو همچون دانگ فنگ H30، رنو ساندرو یا حتی پژو ۲۰۷ مصرفی بیشتری نسبت به آن دارند.

با وجود مصرف سوخت پایین در این خودرو براحتی می توان به این نتیجه رسید که خودروی برلیانس H320 یک خودروی اقتصادی بوده و سازنده خودرو لذت رانندگی را فدای مصرف سوخت پایین نموده است . 

این امر باعث شتاب گیری ضعیف در شروع به حرکت و شتاب گیری ثانویه در سربالایی ها آزار دهنده می باشد.

یکی از عوامل تشدید کننده کمبود شتاب و توان این خودرو , عدم سازگاری برلیانس H320 با بنزین مصرفی در داخل ایران است . که باعث ایجاد ناک در دورهای پایین نیز می گردد .

وزن نسبتا بالای این خودرو نسبت به پیشرانه, شروع به حرکت این خودرو را کند تر از رقبای داخلی نموده , بطوریکه اگر در سربالایی پا را از روی پدال گاز بر دارید, و دوباره فشار دهید , مدت زمان بازگشت به سرعت قبلی بسیار طولانیست.

کپ دریچه گاز و استفاده از گیربکس اتومات با تکنولوژی قدیمی , دست به دست هم میدهند , که این هاچ بک زیبا با چهره ای جوان , در شتاب گیری ها مانند یک پیرمرد عمل نماید.

 

 

  • ریمپ برلیانسH320شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
  • افزایش قدرت و گشتاور 
  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 
  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید