ام وی ام 550 و 530 ثمره یک کپی برداری خوب از فورد فیوژن 2008 می باشند . به همین دلیل ابعاد مناسبی در کلاس سدان متوسط را دارا می باشد . نمای جلوی ام وی ام 550 با چراغها و یک جلو پنجره بزرگ کروم جذابیت و زیبایی نسبتا خوبی برای این بخش خلق کردهاند. بخش کناری کاملا ساده طراحی شده است و در بخش پشتی هم چراغهایی کوچک و ناهماهنگ با جثه نسبتا بزرگ این خودرو را میبینیم. مجموعا با توجه به رده قیمتی میتوان طراحی ام وی ام 550 را قابل قبول دانست، داخل کابین هم یک تریم دو رنگ کرم و مشکی می باشد که در عین سادگی زیباست. البته همانند سایر خودروهای چینی در ساخت کابین ام وی ام 550 نیز از پلاستیک خشک استفاده شده است. ام وی ام 550 به یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی مجهز شده است. این پیشرانه میتواند 139 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 182 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه را تولید کرده و نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخهای جلو بفرستد. یکی از ضعفهای این سدان چینی، عملکرد ناهماهنگ گیربکس CVT آن است که اعتراض اغلب مالکان را نیز به همراه داشته است. شتاب 0 تا 100 این سدان 1366 کیلوگرمی نیز 11.5 ثانیه اعلام شده که برای یک سدان چینی ارزان قیمت زمان مناسبی به نظر میرسد. براساس اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر است، البته برخی مالکان عدد 9 لیتر در هر صد کیلومتر را نیز برای آن اعلام کردهاند؛ همچنین نباید فراموش کنید که در استفادههای شهری این میزان مصرف سوخت با افزایش همراه خواهد بود. برخی امکانات قرار گرفته روی این خودرو در سدانهای هم قیمت وجود ندارد. از جمله آپشنهای ام وی ام 550 میتوان به سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلیها، رینگهای آلومینیومی، تنظیم برقی آینههای جانبی، تنظیم چهار جهته صندلی راننده و مه شکن جلو و عقب اشاره کرد. MVM 550 خودرویی است که در سال 93 روانه بازار شد تا شاید بتواند با محصولاتی مانند پژو پارس و تندر 90 رقابت کند ولی در این زمینه چندان موفق نبود. پیشرانه قدرتمند، شتابگیری مناسب و آپشنهای خوب با توجه به رده قیمتی از جمله مزایای ام وی ام 550 هستند. اما آن روی سکه را نیز باید دید. کیفیت مونتاژ پایین، استهلاک بالا، دسترسی سخت به قطعات یدکی و گران بودن قطعات از نقاط ضعف این خودرو می باشند .
ایسیوهای مورد استفاده در MVM 550 :
در نوع گیربکس اوتومات از ایسیو بوش ME 7.8.8 و در گیبرکس دستی از بوش ME 7.97 استفاده گردیده است
این ایسیوها در حالت دورهای پایین و متوسط در حالت اکو یا اقتصادی برنامه نویسی شده اند . عوارض این مساله کندی در شتاب گیری و گرم شدن واستهلاک زیاد صفحه دیسک در رانندگی های شهری می باشد .
- ریمپ ام وی ام 550 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
- افزایش محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
- افزایش قدرت و گشتاور
- کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
- کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
- کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
- تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست با ریمپ ام وی ام 550
- بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
- رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
- افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور
- افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)