ریمپ ام وی ام X33 | ریمپ ام وی ام X33S | تاثیر ریمپ ایسیو بر عملکرد ام وی ام X33|X33S

ریمپ ام وی ام x33

X33 عرضه شده در ایران فیس لیفت سال 2010 است، بنابراین طراحی مدرنی ندارد. در بخش جلویی با چراغ‌هایی گرد و بزرگ مواجه هستیم که کیا سورنتو و هیوندای توسان مدل 2009 را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای کناری هم طراحی کاملا ساده‌ای دارد و از خط و خطوط تند و تیز در آن خبری نیست. در نمای پشتی نیز چراغ‌هایی کشیده و کوچک را می‌بینیم که در میان آن‌ها محافظ زاپاس جای گرفته است. کابین نسل اول X33 عرضه شده در کشور هم کاملا ساده، اقتصادی و البته بی کیفیت بوده و استفاده از پلاستیک خشک در تمام کابین نکته بارز آن است. MVM X33 به یک موتور 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل با 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و گشتاور 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. نیروی تولید شده این پیشرانه را یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، البته نسخه‌های جدیدتر ایکس 33 به گیربکس CVT مجهز هستند. حداکثر سرعت این کراس اوور چینی 170 کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند طی زمان 13 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این میزان شتاب در مقایسه با رقبا اصلا مناسب نیست و اگر به دنبال هیجان در رانندگی هستید، ایکس 33 شما را نا امید خواهد کرد. یکی از ضعف‌های MVM X33 مصرف سوخت غیر اقتصادی این خودرو است؛ طبق اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو مصرف سوخت ترکیبی MVM X33 برابر با 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که این میزان مصرف سوخت در استفاده‌های شهری تا حدود 11 لیتر نیز افزایش می‌یابد. سطح آپشن و امکانات رفاهی MVM X33 هم با توجه به رده قیمتی آن، مناسب ارزیابی می‌شود .

 

ریمپ ام وی ام x33s

نمای ظاهری ام وی ام ایکس33 اسپرت نسبت به مدل اولیه این خودرو که بیش از ۱۰ سال پیش مهمان جاده‌های ایران شد، بسیار جذاب‌تر به نظر رسیده و شمایل مهیج‌تری از این کراس اوور جمع‌وجور چینی به نمایش گذاشته است. در بخش جلو شاهد طرح کشیده و نسبتا خشن چراغ‌های اصلی هستیم که در کنار جلو پنجره‌ای نه چندان بزرگ و مزین به لوگو ام وی ام، شمایلی جسورانه به چهره این خودرو بخشیده است.

طراحی قاب‌های مه شکن، سپر و دریچه تهویه میانی آن نیز در نوع خود زیبا و اسپرت جلوه می‌کند که بر جذابیت ام وی ام x ۳۳ اس نسبت به سایر مدل‌های این خودرو بیش از پیش افزوده است. طراحی نمای جانبی نسبت به گذشته و در طول دوران حیات این خودرو، دچار تغییرات عمده نشده و شرکت سازنده صرفا با اعمال برخی اصلاحات ظاهری اندک، سعی در به‌روزآوری و جذاب‌تر ساختن بدنه این خودرو داشته است. همچنین در مقایسه با محصولات جدید ام وی ام، عملیات حجم‌پردازی و ایجاد نمای عضلانی در بدنه خودرو کمتر صورت گرفته است.

در نمای عقب نیز شاهد حضور لاستیک زاپاس روی درب صندوق به سبک کراس اوورهای فول سایز ژاپنی هستیم. چراغ‌های یک تکه نیز در دو طرفه درب صندوق جانمایی شده و نمایی ساده و در عین حال متناسب را برای این بخش ام وی ام ایکس ۳۳ اس رقم زده‌اند. استفاده از رنگ متمایز مشکی برای ستون‌ها و سقف در مدل اسپرت هم جزو ترفندهایی است که امروزه برخی از خودروسازان به جهت مهیج‌تر جلوه دادن تولیدات خود در نسخه‌های اسپرت از آن بهره می‌برند.

به طور کلی طراحی نمای بیرونی ام وی ام ایکس ۳۳ اس به ویژه در بخش روبه‌رو بسیار هیجان برانگیزتر و جذاب‌تر از گذشته ترسیم شده است. با این حال بدنه ام وی ام x33 به دلیل آنکه به طور کلی نسبت به مدل‌های اولیه خود دستخوش تحول اساسی نشده، امروزه و در قیاس با تولیدات جدیدتری همچون چری تیگو ۷، ام وی ام ایکس55 و… کمی قدیمی و کلاسیک به نظر می‌رسد. با این حال عمده مشتریان بازار کم تنوع ایران از ظاهر ام وی ام ایکس33 نسبتا راضی و خرسند هستند و انتقاد چندانی را بر آن وارد نمی‎دانند.

MVM X33S اسپرت به یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۷۱ سی سی مجهز شده و نیرویی برابر با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این میزان نیرو به واسطه یک جعبه دنده سی وی تی ۷ سرعته (شبیه سازی شده) به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودروی ۱۴۲۰ کیلوگرمی برابر با ۱۳.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. باک بنزین ایکس33 هم برابر با ۵۵ لیتر گنجایش دارد.

 

ایسیوهای به کار رفته در ایکس 33 و X 33 S

نسل قدیم ایکس 33 از ایسیو بوش 7.9.7 بهره می برد . 

نسل جدید ام وی ام ایکس 33 از ایسیو بوش ME7.8.8 بهره می برد.

  • ریمپ ام وی ام ایکس 33 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
  • افزایش قدرت و گشتاور 
  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست با ریمپ ام وی ام ایکس 33
  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
  • رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت  سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
  • افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور 
  • افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید