ریمپ ام وی ام X22 | نکات مثبت و منفی ریمپ ام وی ام ایکس 22| REMAP ECU MVM X 22

ام‌ وی‌ ام X22 یک کراس‌اور کوچک است که در چین با نام چری تیگو 2 شناخته می‌شود. این خودرو دارای پلت فرم مشترک با ام‌ وی‌ ام 315 می باشد و درواقع نسخه ارتفاع یافته این هاچبک کوچک به شمار می‌رود.

ام وی ام x22 یک کراس‌اوور کوچک شهری است که براساس رده‌بندی جهانی در سگمنت J قرار می‌گیرد و در واقع این خودرو کوچک‌ترین شاسی‌بلند کمپانی چری محسوب می‌گردد که به بازار ایران واردشده است. جالب است بدانید، پلتفرم‌هایی که توسط شرکت چری مورداستفاده قرار می‌گیرند، از تنوع کمی برخوردار بوده و اغلب محصولاتی که از این کمپانی در ایران حضور دارد، تنها بر اساس سه پلتفرم شکل‌گرفته‌اند! دراین‌ بین ام‌وی‌ام X22 نیز از این قاعده مستثنی نبود‌ه و پلتفرم استفاده‌شده در آن متعلق به ام وی ام 315 است که در رده هاچبک‌های جمع‌وجور شهری قرار دارد.

 

remap mvm x22

 

 

طراحی ظاهری این خودرو مخصوصا در نمای جلو، بی‌شباهت به ام وی ام ایکس33 s نبوده و دلیل این شباهت استفاده از زبان مشترکی به نام Life in Motion است که در طراحی هردو این محصولات از آن استفاده‌شده است. در نمای جلویی X22 چراغ‌های بزرگ و زاویه‌داری وجود دارند که می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب کند. این چراغ‌های زیبا در ترکیب با جلوپنجره اسپرت و سپر حجیم X22 باعث خلق نمایی کاملا تهاجمی و جوان‌پسند شده است. در نمای جانبی تمامی مشخصه‌های لازم برای یک خودروی کراس‌اوور به چشم می‌خورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به فلاپ‌های تیره‌رنگ روی رکاب و گلگیرها، باربند سقفی کوچک و گلگیرهای حجیم اشاره کرد که جلوه خاصی را به این بخش از خودرو بخشیده است. به جرات می‌توان گفت نمای عقب ام‌ وی‌ ام X22 یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود؛ زیرا برخلاف طراحی اسپرت و هیجان‌انگیزی که تا اینجا کار شاهد آن بودیم، نمای پشتی این خودرو کاملاً ساده و ناهماهنگ با سایر بخش‌ها ساخته ‌شده است که بی‌شک با دیدن طراحی این بخش از X22، تصویر ام‌وی‌ام ۳۱۵ برای شما تداعی خواهد شد. درمجموع باید گفت طراحی کلی ام‌ وی‌ ام X22 نسبت به سایر کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار تا حدودی جذاب و مدرن بوده و در این بخش باید به این کراس‌اوور کوچک نمره قبولی داد. 

ام وی ام x22 در دو مدل AT و MT به بازار عرضه می‌شود که هرکدام از این دو مدل دارای سه تیپ معمولی، اسپرت و اکسلنت اسپرت هستند. تمامی تیپ‌های نام‌برده شده، از پیشرانه یکسانی بهره می‌برند و تفاوت آن‌ها در تجهیزات و نوع گیربکسی (دستی یا اتوماتیک) است که به آن مجهز شده‌اند. در زیر کاپوت ام‌وی‌ام X22‌ پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی قرار داده‌شده است که دارای سیستم DVVT بوده و توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
همانند سایر کراس‌اوورهایی که در این کلاس قرار دارند X22 نیز به‌صورت FWD بوده که وظیفه انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به چرخ‌های جلو، بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک خواهد بود. گیربکس به‌کاررفته در این خودرو برخلاف سایر هم‌وطنان چینی از نوع CVT نبوده و کمی متفاوت به نظر می‌رسد. ناگفته نماند مانند آنچه در محصولات جدید مدیران شاهد آن هستیم، برای گیربکس به‌کاررفته در X22 نیز ۲ نوع حالت رانندگی SPORT و ECO در نظر گرفته‌شده است، اما متأسفانه هیچ اثری از قابلیت تیپ‌ترونیک به چشم نمی‌خورد که مطمئناً برای رانندگانی همچون نگارنده این مقاله که علاقه زیادی به استفاده از قابلیت تیپ‌ترونیک دارند کمی آزاردهنده خواهد بود. ناگفته نماند دو حالت دنده ۲ و دنده‌سنگین L نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که در زمان رانندگی در جاده‌های لغزنده و ناهموار کمک بزرگی به راننده می‌کنند.
یکی از نقاط منفی این خودرو کشش و بازده پایین پیشرانه آن است که باعث می‌شود خریدارانی که علاقه‌مند به رانندگی‌های پرهیجان هستند، اسم X22 را از لیست انتخابی خود خط بزنند؛ متأسفانه وضعیت تا جایی بحرانی است که تاکنون هیچ شتابی برای X22 از سوی کمپانی مادر اعلام‌نشده است؛  X22 باوجود دو سرنشین می‌تواند در عرض ۱۴.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد؛ بنابراین همان‌طور که گفته شد، این شتاب برای خودرویی در این  رنج  قیمتی بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی اعلام‌شده برای نمونه‌های دنده‌اتوماتیک ۶.۱ لیتر است، ولی در عمل ما شاهد مصرفی در حدود ۷ لیتر بودیم که این مسئله باعث می‌شود ام‌ وی‌ ام X22 گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که مصرف سوخت بهینه مهم‌ترین معیارهایشان برای انتخاب یک کراس‌اوور است؛ البته نباید فراموش کرد که سبک رانندگی و افزایش یا کاهش‌های ناگهانی سرعت می‌تواند تأثیر بسزایی در مقدار مصرف سوخت هر خودرو بگذارد.

 

موتور ام وی ام x22

 

 ایسیو ام وی ام ایکس 22 ماگنتی مارلی 9CG میباشد .

برای ریمپ ایسیو نیازی به باز کردن ایسیو نمی باشد و از درگاه OBD قابل انجام می باشد.

کشش پایین ، افت قدرت در سربالایی ها،کپ اولیه دریچه گاز، شتاب گیری بسیار ضعیف ،از مشکلات مهم این خودرو می باشد ، که با ریمپ در اتوتیونینگ رایان بر طرف میگردد.

نکته:مصرف سوخت این خودرو در حالت اکو می باشد ، به دلیل کیفیت پایین سوخت در ایران ، که باعث تولید حرارتی بسیار  بالا در محفظه احتراق می کند، استهلاک سریع پیشرانه،خرابی زود هنگام کاتالیست ، ایجاد ناک در دورهای پایین و میانی از عوارض تنظیمات ایسیو از طرف کمپانی و سوخت با کیفیت پایین می باشد. 

برای از بین بردن این مسائل توسط ریمپ ایکس 22 حتما مصرف خودرو را بایستی از حالت اقتصادی خارج نمود.

 

  • ریمپ ام وی ام ایکس 22 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد

  • افزایش  محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا

  • افزایش قدرت و گشتاور 

  • کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است

  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه

  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست با ریمپ ام وی ام ایکس 22

  • بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا

  • کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه

  • تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست با ریمپ ام وی ام ایکس 22

  • حذف کدهای خطای کاذب

  • حذف خطای کاتالیست و خاموش کردن چراغ چک بر اثر خرابی یا تخلیه چراغ چک

  • خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری موتور

  • تنظیم دمای روشن شدن فن 

  • تنظیم دمای باز شدن ترموستات

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید