ریمپ چیست؟آیا ریمپ کردن خودرو کار درستی است؟

همان طور که می دانید . به علت تولید انبوه خودروسازان و فروش محصولات در سرتاسر جهان نرم افزار ایسیو را طوری برنامه ریزی می کنند . که در تمام شرایط جوی که در کشورهای مختلف با یکدیگر فرق دارد . پاسخ گوی نیازهای مشتری خودرو باشد. بدیهی است برای رسیدن به این هدف حد واسط نیروی خروجی از انجین خودرو را لحاظ می کنند . مثلا خودروی تویوتایی را در نظر بگیرید که در عربستان به فروش رسیده است . کمپانی محصول خود را طوری تولید نموده که اگر همین خودرو را به روسیه ببرید 

تقریبا همان توان را در اختیار راننده قرار می دهد .

این در حالی است که از لحاظ آب و هوا ...سوخت مصرفی این دو کشور کاملا با یکدیگر تفاوت دارند . 

در این جاست که بحث ریمپ خودرو مطرح می گردد.

ریمپ کردن به معنای باز نگری در جداول و کدهای نگاشته شده در ایسیو می باشد . در ریمپ خودرو با خواندن فایلی که کمپانی سازنده از آن برای خودرو استفاده نموده توسط پروگرامرهای مخصوص این کار اطلاعات جداول و کدهای ایسیو در اختیار ریمپ کار قرار می گیرد.

یک ریمپ کار حرفه ای علاوه بر دانش و تخصص بایستی از سخت افزار و نرم افزارهای اورجینال این کار بهره بگیرد و تجربه کافی در امور موتوری خودرو داشته باشد . تا بتواند با باز نگری اصولی در فایل خوانده شده از خودرو بیشترین قدرت و شتاب را بدون آسیب رسیدن به موتور انجام دهد.

پس یکی از اهداف اصلی ریمپ خودرو به حداکثر رساندن توان خروجی موتور می باشد . 

پر واضح است که خودروهای وارداتی توان خروجی مناسبی نسبت به حجم موتور خود دارند . پس لزوم ریمپ خودروهای وارداتی در چیست؟

در خودروهای وارداتی بخاطر پاس کردن استاندارد های سخت گیرانه در اروپا برای آلایندگی ...خودرو را طوری برنامه ریزی می کنند که حداکثر توان با کمترین مقدار مصرف و آلایندگی به دست آید. الایندگی کم... مصرف سوخت پایین نیازمند سوخت با کیفیت است.که در زمان انفجار درون محفظه سیلندر کاملا مشتعل شده و آلایندگی کمتر و به خاطر اشتعال کامل تر قدرت بیشتری تولید نماید.

تصور کنید همین خودرو که تملمی استاندارد ها را رعایت نموده وارد کشور عزیز ما ایران گردد . به دلیل برنامه نویسی و لحاظ کردن استاندارد آلایندگی یورو در طراحی بدیهی است با استفاده از سوخت بی کیفیت علاوه بر آسیب به قطعات خودرو با افت توان و شتاب مواجه خواهند گشت .

پس هدف اصلی از ریمپ خودروهای خارجی و وارداتی سازگاری این خودروها با بنزین مصرفی در ایران می باشد. تا از اسیب رسیدن به قطعات پیشگری گردد .

در خودروهای وطنی که در سالهای اخیر تولید گشته اند . این مشکل پدیدار گشته است. خودرو سازان وطنی برای رعایت کردن استاندارد آلایندگی یورو 4 دست به اعمال تغییراتی در محصولاتشان زده اند . که این تغییرات عمدتا باعث ایجاد کپ در دورهای پایین و میانی حتی با دریچه گاز سیمی گشته است. و عمر کاتالیزور به شدت کاهش پیدا میکند . 

پس در خودروهای ایرانی هدف از ریمپ علاوه بر شتاب و توان بیشتر رفع مشکلات نرم افزاری خودرو و محافظت از قطعات خودرو می باشد .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید