به خروج آتش همراه با صدای انفجار از اگزوز را به اصطلاح POP AND BANG می گویند.
در بعضی از خودروهای اسپرت این حالت به واسطه برنامه نویسی ایسیو توسط خود کمپانی اجرا می گردد .و خروج آتش همراه با صدا چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
پاپ اند بنگ چگونه عمل می کند؟
دو روش برای ایجاد حالت پاپ اند بنگ در خودرو قابل اجرا می باشد.
روش اول استفاده از گیت: در این روش شما با قرار دادن یک شمع در انتهای مسیر خروجی اگزوز و ایجاد حالت انفجار در اگزوز می توانید شعله آتش را مشاهده نمایید . این عمل به واسطه خاموش کردن لحظه ای خودرو و فرستادن بنزین مشتعل نشده در سیلندر و اشتعال آن به واسطه ایجاد جرقه توسط شمع و کوئیلی که در مسیر خروجی اگزوز قرار گرفته اند حاصل می شود .
روش دوم نرم افزاری : در ایسیو جداولی هستند , که می توان با اعمال تغییرات در جداول جرقه و پاشش و با ارسال بنزین مشتعل نشده درون محفظه سیلندر و ایجاد تاخیر در جرقع زنی شمع ها به پاپ اند بنگ دست یافت .
برای پاپ اند بنگ چه کارهایی روی خودرو باید انجام گیرد؟
فرقی نمی کند شما از گیت یا روش نرم افزاری استفاده کنید .بایستی خودرو بدون کاتالیست باشد.
از منبع اگزوز اسپرت و یا منبعی که برای این کار طراحی شده استفاده نمود
اگر خودروی شما دارای سنسور اکسیژن دوم باشد بایستی با ریمپ ایسیو حذف گردد
مرکز ریمپ رایان بر روی ایسیو های بوش 7.45 و 7.4.4 .... بوش ME7 به کار رفته در خودروهای چینی ، EASY U 2.5 و ایسیو LZNF پاپ اند بنگ را به صورت کاملا نرم افزاری و بدون هیچ گونه دستکاری در سیستم به صورت کاملا تخصصی ارائه میدهد.
اگر صاحب هر گونه خودرو با ایسیوهای ذکر شده هستید،میتوانید با وراجعه به مرکز ریمپ رایان از این آپشن استفاده نمایید.
رعایت چه نکاتی برای یک پاپ اند بنگ حرفه ای ضروری است: خودرو بایستی فاقد کاتالیست و منبع اگزوز اسپرت باشد.