ریمپ ساینا | ریمپ و تاثیر آن بر عملکرد ساینا

طراحی بدنه 

 

ریمپ ساینا

 

طراحی بدنه ساینا همچنان نمای محصولات قبلی سایپا را دارد چرا که با نگاهی به مشخصات ظاهری ساینا متوجه شباهت آن با تیبا خواهیم شد. اما طراحان این خودرو سعی بر این داشته اند تا با ارائه طرحی بهبود یافته از تیبا و توجه بیشتر به جزئیات، طراحی بدنه اسپرت و جوان پسندانه ای را به بازار خودرو ارائه دهند.

در خصوص ویژگی های ظاهری ساینا بد نیست بدانید که بسیاری از علاقمندان به حوزه خودرو بر این باور هستند که طراحی بدنه ساینا شکل الهام گرفته ای از خودرو تویوتا یاریس مدل سدان (صندوق دار) دارد. اگر بخواهیم ظاهر ساینا که یکی از خودروهای محبوب به حساب می آید را از رو به رو نقد کنیم، در نگاه اول متوجه چشم گیر ترین ویژگی یعنی چراغ های اسپرت آن خواهیم شد. نمای جذاب این چراغ ها با استفاده از کاسه چراغ کریستالی که بیشتر برای خودروهای قدیمی مانند پراید مورد استفاده قرار می گیرد ظاهر و نمای روبه روی خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

تراشه های کمرنگی که روی درب موتور ایجاد شده ظاهر اتومبیل را از سادگی و بلاتکلیفی دور کرده است. اما فضای زیادی که بین چراغ ها و شیشه جلوی پنجره وجود دارد، نمای خودرو را بد شکل کرده، از طرفی پهنای سپرها موجب شده تا هوای پیشرانه ها و خنک کننده ها تنها از میان سپرهای خودرو تامین شود. اگر نمای درب ها و صندوق عقب ساینا را مورد بررسی قرار دهیم باز هم شباهت صندوق عقب و خطوط ایجاد شده به روی درها نمای نسبتا تکامل یافته ای از تیبا را یادآوری می کند.

مشخصات فنی خودرو ساینا سایپا

 

پیشرانه ساینا

 

حجم موتور ساینا سایپا  1500 سی سی است که تفاوت چندانی با موتور تیبا ندارد. موتور ساینا با قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵300 دور بر دقیقه، گشتاورد ۱۲۸ نیوتون متر ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. همچنین سطح آلایندگی ساینا یورو ۴ اعلام شده که این عدد به یورو ۵ قابل ارتقا است.

تیم طراحی آلمانی از دانشگاه آخن آلمان موتور پراید را افزایش حجم داده‌اند. با رساندن حجم این موتور به ۱۵۰۰‌ سی‌سی و افزایش ضریب تراکم موتور به عدد ۹٫۷ قدرت این موتور را به ۸۰ اسب‌ بخار رسانده‌اند. بر اساس اعلام شرکت مگاموتور، این پیشرانه ۸ درصد مصرف کمتری نسبت به پراید دارد و این پیشرانه در تیبا ساینا و کوئیک استفاده می گردد .

مگاموتور با کمک شرکت آلمانی FEV وابسته به دانشگاه آخن آلمان حجم موتور را افزایش داده و ضریب تراکم موتور را برای افزایش قدرت موتور به عدد ۹٫۷ رسانده است. بد نیست بدانید که عدد قبلی حدود ۸٫۵ بوده است.

ایسیوهای مورد استفاده در ساینا

ایسیو زیمنس : ایسیو زیمنس هرچند جداول کمتری نسبت به ایسیوهای بوش دارد , اما در عین سادگی می توان با تجزیه و تحلیل درست جداول نتایج عالی از ریمپ گرفت .

ایسیوeasy u : این ایسیو خوراک ریمپ است . اما ساختار جداول این ایسیو کاملا متفاوت می باشد . و دقت بالایی را برای ریمپ کردن می طلبد , ریمپ این ایسیو به تجربه و آگاهی بالا نیاز دارد .

نکاتی که باعث نتیجه بهتر در ریمپ ساینا می گردد : موتور بهینه و گیربکس و پلوسهای ارتقاع یافته یکی از فاکتورهای مثبت این خودرو برای ریمپ ایسیو می باشد .

 

 

  • ریمپ ساینا در اتوتیونینگ رایان می تواند موارد زیر را ارتقا, بهبود , یا رفع اشکال نمایید.
  • افزایش و بهبود شتاب گیری با برنامه نویسی سطح بالا 
  • افزایش قدرت و گشتاور و کشش 
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد بین به کار افتادن فن دور کند و دور تند
  • کاهش افت توان بر اثر کولر گیری
  • تطابق دادن کامل ساینا یورو 4 با بنزین موجود در ایران برای جلوگیری از ناک و احتراق ناقص
  • بهبود کارایی لامبدا سنسور
  • رفع ایراد خرابی پیاپی سنسور اکسیژن,روشن شدن چراغ چک,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری موتور
  • کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن 
  • رفع مشکل روشن شدن چراغ چک بر اثر خرابی کاتالیست
  • بالا بردن کاتاف در حد استاندارد جهت استفاده از گشتاور تولید شده توسط پیشرانه
  • تغییر کاتاف به SOFT CUT-OFF وHARD CUT-OFF(ایجاد کاتاف رگباری)
  • ایجاد بک فایر کاملا نرم افزاری بر روی ایسیو زیمنس

 

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید