طراحی ظاهری یکی از عوامل بسیار موثر فروش خودرو در بازار ایران است و برلیانس H330 توانسته به این نیاز مشتریان ایرانی به خوبی پاسخ دهد. طراحی این خودرو نسبت به سایر خوردروهای همرده جذاب بوده و میان اجزای آن هماهنگی قابل قبولی برقرار است. فضای کابین برای استفادههای خانوادگی مناسب بوده و صندلیهای خودرو نیز از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند. پیشرانه 1.5 لیتری (BM15) که روی برلیانسهای H300 سال 1396 و قبل از آن نصب شده است میتواند 103 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 143 نیوتنمتر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را تولید نماید. دو گیربکس چهار سرعته اتوماتیک و پنج دنده دستی وظیفه انتقال نیرو این پیشرانه را به چرخهای جلو برعهده دارند. نمونه اتوماتیک برلیانس H330 برای رساندن سرعت خود از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 15 ثانیه زمان نیاز دارد که برای یک سدان با این رنج قیمت جالب نیست، البته برلیانس با گیربکس دستی از نظر چالاکی در وضعیت بهتری قرار دارند. شاید شتاب این خودرو نتواند برایتان جذاب کننده باشد، اما مصرف سوخت آن ممکن است نظرتان را به سوی خود جلب نماید. بر اساس اعلام رسمی سایت سایپا، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در نمونههای اتوماتیک و دستی به ترتیب 6.7 و 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. که در شرایط استفاده شهری تا 9.5 لیتر مصرف سوخت این خودرو میباشد . علاوه بر طراحی جذاب، آپشنهای متنوع را هم میتوانیم از دلایل موفقیت برلیانس H330 در ایران بدانیم. این سدان با امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مطبوع با تنظیم هوای ورودی الکترونیکی، فرمان برقی با روکش چرم، تنظیم 8 جهته صندلی راننده به همراه تنظیم گودی کمر، آینه های جانبی برقی، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، کامپیوتر سفری، تنظیم نور صفحه کیلومتر و سیستم ورود و استارت بدون کلید در کشور عرضه میشود. برلیانس H330 یک خودرو چینی مونتاژی بسیار موفق در بازار کشور است که طراحی جذابی دارد و امکانات بسیار خوبی نیز برای آن تدارک دیده شده است؛ البته هم اکنون به دلیل تحریمها مونتاژ این خودرو متوقف شده است. همانطور که گفته شد برلیانس H330 از مزایایی همچون طراحی جذاب و آپشنهای متنوع برخوردار است و فضای جادار کابین دیگر مزیتی است که میتوانیم برای آن ذکر کنیم. از سوی دیگر معایبی مانند نفوذ صدا به داخل کابین، دسترسی سخت به قطعات یدکی و پیشرانه کم توان شاید شما را به سوی دیگر محصولات بازار سوق دهند .
پارس خودرو به دلیل انتقادات مشتریان از کشش و شتاب خودرو خانواده برلیانس سری 300 و برلیانس کراس را با موتور و گیربکس ارتقا یافته به بازار عرضه کرد.
با انجام آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور وگیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است. موتور 1650 سی سی جدید علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، نسبت به نمونه های مشابه دارای مصرف سوخت کمتری بوده و منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 است.
با تغییر موتور، توان آن از 103 اسب بخار به 114 اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دنده به میزان 15درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود زیادی داشته است.
با وجود مصرف سوخت پایین در این خودرو براحتی می توان به این نتیجه رسید که خودروی برلیانس H330 یک خودروی اقتصادی بوده و سازنده خودرو لذت رانندگی را فدای مصرف سوخت پایین نموده است .
این امر باعث شتاب گیری ضعیف در شروع به حرکت و شتاب گیری ثانویه در سربالایی ها آزار دهنده می باشد.
یکی از عوامل تشدید کننده کمبود شتاب و توان این خودرو , عدم سازگاری برلیانس H330 با بنزین مصرفی در داخل ایران است . که باعث ایجاد ناک در دورهای پایین نیز می گردد .
وزن نسبتا بالای این خودرو نسبت به پیشرانه, شروع به حرکت این خودرو را کند تر از رقبای داخلی نموده , بطوریکه اگر در سربالایی پا را از روی پدال گاز بر دارید, و دوباره فشار دهید , مدت زمان بازگشت به سرعت قبلی بسیار طولانیست.
کپ دریچه گاز و استفاده از گیربکس اتومات با تکنولوژی قدیمی , دست به دست هم میدهند , که این هاچ بک زیبا با چهره ای جوان , در شتاب گیری ها مانند یک پیرمرد عمل نماید.
- ریمپ برلیانسH320شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
- افزایش محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
- افزایش قدرت و گشتاور
- کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
- کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
- کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
- تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
- بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا
- رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
- افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور
- افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)