ریمپ ایسیو کوییک | تاثیر ریمپ ایسیو بر عملکرد کوییک

اصلی ترین محصول سایپا برای رقابت با 206 تیپ دو کوئیک می باشد .

کوییک R

 

REMAP کوییک

 

در نمای جلو کاسه چراغ‌های مشکی رنگ و مجموعه سپر و جلو پنجره متفاوت و عضلانی‌تر نسبت به ساینا، باعث تفاوت این خودرو شده است. کوییک R دارای  سقف مشکی  و قرمز رنگ می باشد که از نکات جالب توجه و مثبت آن تلقی می‌شود .

در نمای عقب بیش از هر چیز چراغ‌های دوتکه خودرو خودنمایی می‌کنند که بی‌شباهت به برخی محصولات ب‌ام‌و نیز نیستند؛ همچنین سپر عقب با دو مه شکن و یک قسمت پلاستیکی مشکی رنگ نیز زیبا و متناسب با سایر بخش‌های خودرو طراحی شده است .

در نمای کناری شاهد نصب یک برچسب با نوشته cross در پایین درها هستیم که این برچسب در کنار قطعات پلاستیکی و مشکی رنگ دور گلگیرها و نیز روف رک‌های روی سقف، مانند ساندرو استپ وی، کاملاً یادآور سگمنت خودرو یعنی هاچ بک-کراس هستند. 

با استارت زدن خودرو، شنیدن صدای پیشرانه، نفوذ صدا به کابین و در نهایت، لمسِ حس و حال رانندگی، بی تردید اندکی یاد پراید برای تان تداعی می کند. ابعاد کوچک خودرو برای فضاهای شهری بسیار مناسب است، اما در سفرهای برون شهری، حس امنیت لازم را به مسافران و راننده القا نمی‌کند.

کوییک از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ با نام M15 استفاده می‌کند که اساساً نسخه بهبودیافته همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانه قادر به تولید تنها ۸۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که وظیفه انتقال قدرت این خودرو نیز برعهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی است. گرچه اعداد و ارقام ذکرشده برای این پیشرانه بسیار مأیوس کننده هستند، اما باید گفت که از پس وزن حدود یک تنی خودرو برمی‌آیند. شتاب و کشش خودرو در آغاز حرکت کمی کُند به نظر می‌رسد، اما در کل، نسبت به رقیب مستقیمش، پژو ۲۰۶ تیپ دو، پایاپای بوده و گاه در شتاب ثانویه کمی بهتر عمل می‌کند و مصرف سوخت نیز نسبتاً مناسب و مقرون به صرفه است. در کل، می‌توان به کیفیت سواری و رانندگی کوییک نمره متوسطی داد که البته با توجه به اقتصادی بودن سگمنت خودرو و مقایسه قیمتی آن با خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲،  این عملکرد متوسط می‌تواند کافی باشد .

به گفته مدیران سایپا در طراحی بخش جلوی "کوئیک S " از الگوی خط چشم و گونه یوز ایرانی استفاده شده و جلو پنجره هم نسبت به نمونه معمولی تغییر کرده است.

کوییک از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ با نام M15 استفاده می‌کند که اساساً نسخه بهبودیافته همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانه قادر به تولید تنها ۸۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که وظیفه انتقال قدرت این خودرو نیز برعهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی است. گرچه اعداد و ارقام ذکرشده برای این پیشرانه بسیار مأیوس کننده هستند، اما باید گفت که از پس وزن حدود یک تنی خودرو برمی‌آیند. شتاب و کشش خودرو در آغاز حرکت کمی کُند به نظر می‌رسد، اما در کل، نسبت به رقیب مستقیمش، پژو ۲۰۶ تیپ دو، پایاپای بوده و گاه در شتاب ثانویه کمی بهتر عمل می‌کند و مصرف سوخت نیز نسبتاً مناسب و مقرون به صرفه است. در کل، می‌توان به کیفیت سواری و رانندگی کوییک نمره متوسطی داد که البته با توجه به اقتصادی بودن سگمنت خودرو و مقایسه قیمتی آن با خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲،  این عملکرد متوسط می‌تواند کافی باشد اما راضی کننده نیست.

همچنین در بخش داخلی خودرو نیز شاهد تغیراتی هستیم که از جمله آن می توان به تغییراتی در کنسول میانی که صورت مستقل طراحی و ساخته شده است اشاره کرد. کنسول میانی داشبورد این خودرو دوباره طراحی شده و جایگاه دکمه ها و تجهیزات دکوراتیو نیز تغییر کرده است.

یکی از تغیرات دیگر داخلی خودرو نیز نمایشگر آن است که سبک مستقل از داشبورد را داشته  و تا حدی به روزتر از نسخه های قبلی به نظر می آید.

کوییک S

 

ریمپ کوییک S

 

سایپا در طراحی بخش جلوی "کوئیک S " از الگوی خط چشم و گونه یوز ایرانی استفاده نموده و جلو پنجره هم نسبت به نمونه معمولی تغییر کرده است.

همچنین در بخش داخلی خودرو نیز شاهد تغییراتی هستیم که از جمله آن می توان به تغییراتی در کنسول میانی که صورت مستقل طراحی و ساخته شده است اشاره کرد. کنسول میانی داشبورد این خودرو دوباره طراحی شده و جایگاه دکمه ها و تجهیزات دکوراتیو نیز تغییر کرده است.

یکی از تغیرات دیگر داخلی خودرو نیز نمایشگر آن است که سبک مستقل از داشبورد را داشته  و تا حدی به روزتر از نسخه های قبلی به نظر می آید.

کوییک S به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ یورو ۵ مجهز است که ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند.

جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی کوییک اس می رساند. دو کیسه هوا، جلو آمپر جدید، نمایشگر تعویض دنده، شیشه ها و آینه های برقی، تهویه الکتریکی دستی، چراغ روشنایی روز و… از جمله امکانات سایپا "کوئیک S " است.

ایسیو نصب شده بر روی کوییک ایزی یو می باشد . این ایسیو با جداول خاص و کاملا متفاوت می باشد . اما با تجزیه و تحلیل درست نتایج بسیار خوبی بعد از ریمپ حاصل می گردد .

 

  • ریمپ کوییک در اتوتیونینگ رایان می تواند موارد زیر را ارتقا, بهبود , یا رفع اشکال نمایید.
  • افزایش و بهبود شتاب گیری با برنامه نویسی سطح بالا 
  • افزایش قدرت و گشتاور و کشش 
  • کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد بین به کار افتادن فن دور کند و دور تند
  • کاهش افت توان بر اثر کولر گیری
  • تطابق دادن کامل کوییک  با بنزین موجود در ایران برای جلوگیری از ناک و احتراق ناقص
  • بهبود کارایی لامبدا سنسور
  • رفع ایراد خرابی پیاپی سنسور اکسیژن,روشن شدن چراغ چک,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری موتور
  • کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن 
  • رفع مشکل روشن شدن چراغ چک بر اثر خرابی کاتالیست
  • بالا بردن کاتاف در حد استاندارد جهت استفاده از گشتاور تولید شده توسط پیشرانه
  • تغییر کاتاف به SOFT CUT-OFF وHARD CUT-OFF(ایجاد کاتاف رگباری)
  • لانچ کنترل اختصاصی برای ایسیو ایزی یو
  • پاپ اند بنگ اختصاصی و کاملا نرم افزاری بدون افت توان

 

 

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید