ریمپ دناپلاس هر آنچه درباره ریمپ دناپلاس باید بدانید

 طراحی ظاهری

اتو تیونینگ رایان مرکز ریمپ تخصصی در تبریز

 ازلحاظ فنی فیس‌لیفت‌ها به سه دسته Minor Face Lift (تغییرات جزئی در ظاهر)، Major Face Lift (تغییر عمده در ظاهر) و Redesign (طراحی مجدد) تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به تغییرات بسیار کمی که در دنا پلاس ایجادشده، می‌توان فیس‌لیفت این خودرو را در دسته Minor Face Lift طبقه‌بندی کرد.
در نمای جلویی دنا پلاس، مهندسین ایران‌خودرو توانسته‌اند با اضافه نمودن رنگ سیاه به بخش مرکزی سپر، جلوپنجره این خودرو را کمی بزرگ‌تر جلوه داده و چهره خشن‌تری را برای این اسب ایرانی خلق کنند. فرم کلی چراغ‌های جلو نسبت به دنا معمولی هیچ تغییری نداشته، اما طراحی اجزای داخلی آن به لطف استفاده از دیلایت‌های LED و چراغ‌های نئونی، کمی تغییر کرده است. به‌طورکلی تغییراتی که در نمای جلویی دنا پلاس به چشم می‌خورد شامل طرح جدید آینه‌های جانبی، سانروف، حذف آنتن رادیویی، تغییر گرافیک چراغ‌ها و استفاده از جلوپنجره جدید بوده که درمجموع جذابیت بیشتری را برای این خودرو به همراه داشته‌ است. به جرات می‌توان گفت نمای جانبی دنا پلاس بیش از سایر بخش‌ها دستخوش تغییرات شده و به‌خوبی مشخص است که شرکت ایران‌خودرو تمام تلاش خود را برای به‌روزرسانی این بخش انجام داده است. خط افقی و کسل‌کننده‌ای که به‌طور مشترک روی درب‌های دنای معمولی و سمند به چشم می‌خورد، جای خود را به خط زاویه‌دار و خشنی داده است که از گلگیر جلو آغازشده و تا بخش انتهایی خودرو ادامه دارد؛ همچنین رنگ کرومی جدید دستگیره درب‌ها در کنار طرح جدید لچکی‌های انتهای شیشه عقب باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای جانبی این خودرو شده است؛ البته نباید نقش خطوط شکسته پایین درب‌ها را در زیباسازی نمای جانبی دنا پلاس نادیده گرفت. شکل کلی و ابعاد چراغ‌های عقب بدون تغییر مانده اما همانند آنچه در چراغ‌های جلو نیز شاهد بودیم، گرافیک آن‌ها به‌کلی تغییر کرده که باعث شده تا حدودی زیباتر از قبل به نظر برسد. نمای پشتی دنا پلاس شاید جذاب و مدرن به نظر برسد اما همان‌طور که پیش‌تر در مقاله بررسی دنا معمولی نیز به آن اشاره کردیم، طراحی آن هیچ هماهنگی با سایر بخش‌های خودرو نداشته و به‌نوعی جز نکات منفی طراحی دنا و دنا پلاس محسوب می‌گردد. از دیگر نکات منفی که در طراحی ظاهری دنا می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از رینگ‌های ۱۵ اینچی است که با توجه به گلگیرهای حجیم این خودرو به نظر می‌رسد استفاده از رینگ‌هایی پهن‌تر می‌توانست زیبایی بیشتری را برای آن به همراه داشته باشد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی 

اتو تیونینگ رایان مرکز ریمپ تخصصی در تبریز

  فضای داخلی دنا پلاس تفاوت چشمگیری با دنا معمولی نداشته و تقریبا همان قطعات و تجهیزاتی که در فضای داخلی دنا به‌کاررفته، در کابین دنا پلاس نیز استفاده شده است. تنها تفاوت بین کابین این دو خودرو، وجود سانروف برقی است که به همراه دکمه‌های تنظیمات آن بر روی سقف خودرو قرار گرفته‌اند. صندلی‌های ردیف جلو از تنظیمات ۸ جهته برقی بهره می‌برند که در این رنج قیمتی آپشن کم‌نظیری محسوب می‌شود، اما متأسفانه این صندلی‌ها عرض کمی داشته که باعث می‌شود کمتر کسی بر روی آن‌ها احساس راحتی و آرامش داشته باشد. داشبورد خودرو همچون گذشته از پلاستیک خشک تیره‌رنگ ساخته‌شده و همان طرح به‌اصطلاح سوناتایی خود را حفظ نموده است؛ البته استفاده از قطعات پلاستیکی طرح چوب در بخش مرکزی داشبورد تنوع مناسبی را در نمای داخلی این خودرو به وجود آورده است. به‌منظور راحتی هرچه بیشتر راننده، کلیدهای کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی فرمان قرار داده‌شده است. مکان قرارگیری ستون A بسیار نامناسب بوده که زمان رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. فضای پا و سر درنظرگرفته‌شده برای سرنشینان جلویی در وضعیت مطلوبی قرار دارند اما با توجه به افزایش حجم داشبورد دنا پلاس در مقایسه با خودروی مادر (سمند) فضای داخلی کمی فشرده‌تر بوده و از همین رو فضای پا برای سرنشینان عقب نیز کمی محدودتر به نظر می‌رسد. دنا که لقب خودروی ملی را به دوش می‌کشد به امکانات متعددی چون سانروف برقی، کروز کنترل، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، نمایشگر دمای محیط، چراغ روشن‌کننده فضای پایین درب‌های جلو، آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی، سیستم مالتی مدیا مجهز GPS و مانیتور لمسی ۷ اینچ، چراغ‌ روز (Daylight)، مه شکن جلو و عقب و... مجهز شده است.

مشخصات فنی

اتو تیونینگ رایان مرکز ریمپ تخصصی در تبریز

                                               همان‌طور که می‌دانید شرکت ایران‌خودرو علاقه چندانی به استفاده از پیشرانه‌ جدید در محصولات تازه‌وارد خود ندارد و در اغلب مواقع با هر آنچه که در انبارهای خود دارد محصولات جدیدش را روانه بازار می‌کند. متأسفانه دنا پلاس نیز همچون دنا معمولی از پیشرانه‌ای بنام EF7 یا همان موتور ملی بهره می‌برد که حاصل همکاری دو شرکت ایپکو و F.E.V آلمان است. این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه‌هایی همچون XU7، TU5 از تکنولوژی ساخت و کیفیت بالاتری برخوردار است. EF7 یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۶۴۶ سی‌سی است که توان تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۹ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد. نیروی تولیدشده توسط پیشرانه دنا پلاس از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. طبق تست‌های انجام شده توسط تیم بررسی تخصصی ، دنا پلاس می‌تواند در حدود ۱۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد که این عدد در مقایسه با اعداد ثبت‌شده توسط خودروهایی همچون سورن توربو و ال ۹۰ بسیار ضعیف به نظر می‌رسد!
پیشرانه EF7، به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) مجهز شده که باعث می‌شود دنا پلاس در مقایسه با برخی محصولات مشابه، از مصرف سوخت و آلایندگی کمتری برخوردار باشد. طبق اعلام رسمی سایت ایران‌خودرو، مصرف ترکیبی دنا پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۷.۹ لیتر است که این عدد در شهر تهران و با توجه به سبک رانندگی و کیفیت بنزین می‌تواند تا ۹ لیتر در هر صد کیلومتر نیز افزایش یابد.  

     ریمپ دناپلاس, رفع ایرادات و بهینه کردن موارد زیر میباشد

  • افزایش کاملا محسوس در شتاب گیری و دورهای بالا , تمامی ایسیو ها با برنامه نویسی سطح بالا تحلیل دقیق جداول و داموسها

  • افزایش توان و گشتاور 

  • رفع کپ دریچه گاز با خطی کردن عملکرد پدال و دریچه گاز

  • پایین آوردن دمای پیشرانه به صورت استاندارد که باعث بالا رفتن مصرف سوخت نگردد . کم کردن تلورانس دمای فن دور کند با دور تند

  • کاهش تاثیر کولر گیری بر توان خودرو

  • خارج کردن سنسور اکسیژن از چرخه کاری خودرو و رفع مشکل روشن شدن چراغ چک بر اثر خرابی کاتالیست

  • افزایش کاتاف به صورت استاندارد برای دستیابی به گشتاور بیشتر

  • اضافه نمودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF (کاتاف رگباری)

  • بهبود حداکثری لامبدا

  • بهبود عملکرد CVVT یا زاویه متغیر سوپاپها

  • اضافه نمودن آپشن لانچ کنترل 

  • اضافه نمودن آپشن پاپ اند بنگ به صورت کاملا نرم افزاری

  • بهبود عملکرد توربو شارژر

جست و جو

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
09143025097
همه روزه از ساعت 9.30 الی 20

ما را دنبال کنید