جک J5 یک سدان متوسط چینی است که برای چند سال توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه شد . J5 را باید یک خودرو زیبا دانست که طراحی آن در بیرون و در داخل قابل قبول است. جک J5 در زمان عرضه در بازار کشور توانست به دلیل قیمت رقابتی و عدم وجود رقیب قدرتمند، فروش خوبی را تجربه کند و در میان مالکان به یک خودرو محبوب تبدیل شود.
جک J5 طراحی بیرونی مناسبی دارد و تناسب خوبی میان اجزا مختلف بدنه برقرار است. به علاوه اینکه در داخل کابین کیفیت اجزا به کار رفته در حد مطلوبی است. طراحی کابین J5 در مقایسه با خودروهای امروزی کمی قدیمی و سنتی به نظر میرسد اما باتوجه به زمان طراحی و تولید آن، همچنان گزینه ایدهآلی است. جک J5 در حال حاضر تنها در نمونههای دست دوم در بازار یافت میشود.
جک J5 با دو موتور عرضه میشد؛ اولی 1.5 لیتری به همراه جعبه دنده دستی و دیگری، 1.8 لیتری با جعبه دنده اتوماتیک. این خودرو در مدل اتوماتیک شتاب و قدرت مناسبی را در اختیار راننده قرار میدهد و تعویض دندهها به خوبی صورت میپذیرد.
مدل 1.8 لیتری اتوماتیک آن محبوب ترین مدل جک J5 به حساب می آید. این موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر میتواند 140 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال آن یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
از رقبای جک J5 در بازار ایران میتوانیم به بسترن B50، برلیانس H330، پژو پارس، پژو 206 صندوقدار، تندر پلاس، ام وی ام 550، دنا پلاس، بسترن B30 و حتی جک J4 اشاره کنیم.
- از نقاط ضعف جک جی 5 میتوان به
- ارتفاع کم خودرو از زمین
- کشش کم در سر بالایی ها که در نوع اتوماتیک کاملا مشهود است
- کمبود لوازم یدکی و قیمت بالای آن به دلیل توقف تولید
- نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین به دلیل عایق بندی ضعیف
- عدم راحتی صندلی عقب
- و طراحی داخل کابین اشاره نمود
از مهمترین نکات جک جی 5 میتوان به مصرف سوخت مناسب آن اشاره نمود
ایسیوهای به کار رفته در جک J5
بوش ME7.88:این ایسیو بر روی جک J5 اتومات نصب گردیده است ، و ایسیویی بروز با جداول نسبتا زیاد که با تحلیل مناسب جداول میتوان نتیجه مطلوبی از ریمپ این خودرو گرفت.
دلفی MT60:این ایسیو بر روی جک جی 5 با دنده دستی نصب شده و به نصب ایسیو بوش از جداول کم تعداد تری بر خوردار است
- ریمپ جک J5 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
- افزایش محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
- افزایش قدرت و گشتاور
- کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
- کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
- کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
- تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
- بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا با ریمپ جک J5
- رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
- افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور
- افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)