لیفان ایکس 50 در دسته آنگونه از هاچبکها قرار میگیرد که تمایل زیادی به بزرگتر جلوه دادن خود دارند تا بدین وسیله در گروه شاسی بلندها و یا بهتر بگوییم کراس اوورها جای بگیرند.
اگر کمی اهل خودرو و علاقمند به این حوزه باشید، احتمالا در همان نگاه اول متوجه شباهت میان لیفان ایکس 50 و برخی محصولات اروپایی نظیر یکی از مدلهای پیشین اپل آسترا و یا آلفارومئو جولیتا خواهید شد.
در رده قیمتی لیفان ایکس 50 رقبای سرسختی حضور دارند که رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3 کراس ازجمله آنها هستند. شاید X50 از طراحی زیبا یا امکانات فراوانی متنوعی برخوردار باشد اما قطعا رنو ساندرو استپ وی از کیفیت بالاتر و استهلاک پایینتری نسبت به X50 برخوردار است. البته همانطور که میدانید استپ وی از لحاظ امکانات رفاهی در مقابل سایر رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد! در نهایت اگر جز آن دسته از افرادی هستید که کیفیت ساخت برایتان اولویت اول محسوب میشود و یا اگرعلاقه چندانی به خودروهای چینی ندارید، میتوانید ساندرو استپ وی را خریداری کنید و اگر هم از طرفداران پروپاقرص امکانات و آپشنهای متنوع هستید میتوانید برلیانس C3 یا لیفان X50 را انتخاب نمایید.
لیفان ایکس ۵۰ به یک باک با ظرفیت ۴۲ لیتر مجهز شده است و در کاتالوگ آن، مصرف سوخت ترکیبی را کمپانی ۶.۵ لیتر اعلام کرده که قطعاً واقعی نیست. مالکان زیادی گفتهاند که در حالت ترکیبی مصرف سوخت این خودرو تقریباً حول و حوش ۹ لیتر است که با توجه به ظرفیت اندک باک، موجب میشود تا سریعتر از خودروهای دیگر به پمپ بنزین مراجعه کنند.
استفاده از گیربکس CVT شاید به جای گیربکسهای جدید اتومات برای خودروسازها هزینه کمتری داشته باشد، ولی دود این تصمیم کمپانیها فقط به چشم مصرف کننده میرسد، این موضوع زمانی که بحث یک خودروی چینی هم مطرح باشد بسیار بغرنجتر خواهد شد. فقط کافی است به موتور ضعیف و شتاب کم این خودرو، گیربکس CVT را هم اضافه کنید و نتیجه گیری پای خودتان
علیرغم ارتفاع نسبتا زیاد خودرو از سطح زمین، X50 در زمینه هندلینگ قابل پیش بینی ظاهر می شود و نقطه تعادل جالبی از هندلینگ و نرمی سواری را در برابر انبوه ناهمواری ها نشان می دهد.ترمز های چهار چرخ دیسک که از یارای سیستم های کمکی ABS، توزیع الکترونیکی (EBD) و کمک ترمز اضطراری BAS برخودار است در مقایسه با وزن 1150 کیلوگرمی خودرو و مشخصات پیشرانه عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد و بنابراین می توان رانندگی با X50 را حتی در مسیر های سخت و خشن غیر آسفالت نیز قابل قبول دانست.
بطور کلی لیفان ایکس 50 اتومات اندکی کند می باشد و اگر دنبال رانندگی توام با هیجان هستید می توانید از نوع دنده ای استفاده نمایید که سواری قابل قبولتری دارد.
ایسیو بکار رفته در لیفان X50 بوش ME7.8.8 می باشد. که قابلیت بالایی برای ریمپ دارد.
- ریمپ لیفان ایکس 50 شامل بهبود رفع ایراد و ارتقا در موارد زیر می باشد
- افزایش محسوس شتاب در شتاب گیری اولیه و ثانویه با برنامه نویسی سطح بالا
- افزایش قدرت و گشتاور
- کاهش و رفع کامل کپ دریچه گاز برقی که در دورهای پایین بسیار آزار دهنده است
- کاهش دمای پیشرانه و رفع تلورانس زیاد در شروع به کار فن دور کند و دور تند
- کاهش تاثیر کولر گیری بر افت توان و قدرت پیشرانه
- تطابق دادن با بنزین و سوخت مصرفی در ایران برای بالا رفتن عمر مفید کاتالیست
- بهبود حداکثری در عملکرد لامبدا با ریمپ لیفان ایکس 50
- رفع ایراد سوختن پیاپی سنسور اکسیژن,خارج کردن سنسور اکسیژن دوم از چرخه کاری ,کم کردن حساسیت سنسور اکسیژن برای رفع مشکل کاتالیست
- افزایش کاتاف در حد استاندارد برای بهره گیری از حداکثر گشتاور
- افزودن آپشن HARD CUT-OFF و SOFT CUT-OFF(کاتاف رگباری)